به گزارش پارس نیوز، 

یکی از بخش‌های اصلی زندگی هر زنی را تشکیل می‌دهد. برخی این دوران را بدون هیچ مشکلی سپری می‌کنند اما بیشتر آنها ماهیانه تجربه دردناکی را پشت سر می‌گذارند. افراد معمولا برای تسکین دردهای قاعدگی از داروها و مسکن‌های بدون نسخه استفاده می‌کنند که عوارض جانبی احتمالی خطرناکی دارند و ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.

محققان بر این باورند که مصرف درازمدت مکمل‌های ویتامین E می‌تواند جایگزینی طبیعی برای تسکین دردهای قاعدگی باشد. محققان 100 دانشجوی زن را مورد مطالعه قرار دادند که دوران قاعدگی دردناکی را پشت سر می‌گذاشتند. آنها به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه 50 میلی‌گرم ویتامین E در حالی که به گروه دوم شبه‌دارو مصرف می‌کردند. محققان و دانشجویان از این که کدام‌یک از گروه‌ها ویتامین و کدام‌ یک شبه‌دارو مصرف کرده بودند، اطلاع نداشتند.

از آنها خواسته شده بود که به مدت 10 روز پیش از شروع قاعدگی، روزانه سه مرتبه از این داروها استفاده کنند و سپس، بعد از حدود سه ماه، محققان شدت درد را در دو گروه مورد بررسی قرار دادند و دریافتند زنانی که از مکمل‌های ویتامین E مصرف کرده بودند، نسبت به دردهای قاعدگی تحمل بیشتری داشته‌اند.

چند سال بعد، تحقیقات دیگری روی 100 زن جوان 16 تا 18 سال انجام شد که از دردهای قاعدگی رنج می‌بردند. آنها نیز مانند تحقیق اول، به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه از مکمل‌های ویتامین E و گروه دوم از شبهه داروها استفاده کردند. این افراد دو روز قبل از شروع قاعدگی، روزانه از این مکمل‌ها مصرف می‌کردند و درمان تا 3 روز بعد از اتمام قاعدگی ادامه می‌یافت.

نتایج به دست آمده نشان می‌داد گروهی که مکمل‌های ویتامین E مصرف کرده بودند، دردهای کم‌تری در طول این دوره داشتند. محققان معتقدند که مصرف مکمل‌های ویتامین E نه تنها شدت دردهای قاعدگی را کاهش می‌دهد، بلکه طول زمان دردها و نیز مقدار خونریزی را در طول قاعدگی کم‌تر می‌کند.

در کنار مکمل‌های ویتامین E می‌توان با مصرف برخی موادغذایی، این ویتامین را دریافت کرد. تخمه آفتابگردان، بادام و سایر دانه‌های خوراکی، آووکادو، اسفناج و سبزیجات برگ‌سبز، کیوی، کلم بروکلی، انواع ماهی‌های چرب، روغن زیتون و میگو منبع خوبی از ویتامین E محسوب می‌شوند.