به گزارش پارس نیوز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در همایش سراسری رؤسای پلیس آگاهی فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور گفت: باید استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در ناجا متمرکز شود و در اختیار ماموران و کارآگاهان قرار گیرد.

وی افزود: این امر باعث می شود که قدرت پلیس را ارتقا یابد و پلیس توانمندتر شود. واقعیت این است که روش‌های سنتی نمی‌تواند در این مقطع به ما پاسخ دهد و باید از روش‌های جدید، تکنولوژی و ظرفیت‌های نوین استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیار پلیس قرار دهند تا پلیس قدرت پیش‌بینی و پیشگیری خود را ارتقا دهد.

سردار اشتری با بیان این مطلب که معتقدیم پیشگیری بر اقدامات انتظامی مقدم است، افزود: تاکید پلیس همواره بر پیشگیری بوده و این موضوع برای ما اولویت دارد.

تاکید بر مقابله با جرایم اقتصادی و خشن

فرمانده ناجا در ادامه صحبت های خود به جرائم خشن و مسلحانه اشاره کرد و گفت: اگرچه تعداد جرائم خشن ومسلحانه کم است اما مردم را نگران می‌کند و این موارد در شان کشور و مردم عزیز ما نیست.

وی تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات ما مشکلات اقتصادی است و باید با جرایم اقتصادی مبارزه کرد و به پرونده های زیادی در چند ماه گذشته رسیدگی شده است؛ ما نمی توانیم در برابر کسانی که دست آنها به جایی می رسد، قدرت دارند، می توانند اموال را جابجا کند و به مردم خیانت کنند، کوتاه بیایم .

سردار اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی با افرادی که جرائم اقتصادی دارند به شدت برخورد می کند. هر گونه جرم اقتصادی را اگر مشاهده کردید باید گزارش کنید؛ البته باید گزارش ها دقیق باشد و تا زمانی که حکم قطعی صادر نشود ما نمی توانیم اسم افراد را معرفی کنیم.

وی افزود: برای پلیس ملاک حزب و سازمان خاصی اهمیت ندارد و معیار ما عمل به قانون است. علت اینکه اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده این است که می بینند که نیروهای پلیس صادقانه کار می کنند و جان خود را در این راه می دهند و در سال تعدادی شهید به کشور تقدیم می کنیم. نیروی انتظامی با تمام توان و تمام تجهیزات پای کار می آید و با تمام توان از نیروهای خود حمایت می کند.

اشتری ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که ما نمی توانیم از تخلفات اندک افرادی که دستشان به جایی می‌رسد و قدرتی دارند و از آن سوء استفاده می‌کنند بگذریم لذا بی‌ ملاحظه و بر اساس قانون با آنها برخورد خواهیم کرد و به هیچ وجه در برابر چنین تخلفاتی چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

رئیس پلیس کشور با تاکید بر حفظ حرمت و حقوق متهمان، بر لزوم نگاه حرفه‌ای و به دور از جانبداری‌های جناحی و ... تاکید کرد و خطاب به روسای پلیس آگاهی استان‌ها، گفت: شما باید توجه داشته باشید که ملاک برای ما افراد و جناح‌ها نیستند و حتی اگر سازمان یا مجموعه‌ای که از نظر ما محترم است تخلفاتی را داشته ما به عنوان پلیس و ضابط قانونی ملزم به برخورد با این موارد هستیم و بدانید که اگر صادقانه و بر اساس قانون برخورد کنیم حتما خداوند برکت ویژه‌ای را شامل ما خواهد کرد و مردم نیز قدردان ما خواهند بود.