به گزارش پارس نیوز، 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان در سال ٩٦ موفق شد با جلوگیری از ۱۳۷۳ میلیارد ریال فرار مالیاتی و ٢٤١ میلیارد ریال قاچاق، یک هزار و ٥١٤ میلیارد نیز درآمد دولت را افزایش دهد.

ناصر سراج در رابطه با عملکرد سازمان بازرسی در سال ۹۶ گفت: در سال گذشته ۵۴ هزار و ۴۷۱ شکایت و اعلامات به سازمان بازرسی واصل شده است که نسبت به سال 95 حدود 13 درصد افزایش داشته است که از این تعداد حدود ۵۰ هزار شکایت و اعلام را بررسی کردیم و به مراجع ذیربط و شکات اعلام کردیم.

وی به عملکرد این سازمان در خصوص ورود به مزایده ها و مناقصات گفت: ۴۱هزار و ۵۱۷ ثبت اطلاعات اولیه در رابطه با مناقصه ها داشتم که بیشتر این‌ها را از طریق فضای سایبر کنترل کردیم و ۸ هزار و ۵۹۱ مناقصه را به خاطر حجم بالای مناقصات به طور فیزیکی کنترل کردیم. ۲۵۸ مورد هم در خصوص مناقصات درخواست لغو و یا تجدید نظر داشتیم.

وی با بیان اینکه این سازمان سعی کرده است که بیشتر به دنبال کیفیت باشد، گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۷۰۸ گزارش از سازمان خروجی کیفری ، دیوان عدالت، دیوان محاسبات و یا هیات های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و نهاد ریاست جمهوری داشته است.

سراج به اقدامات این سازمان در رابطه با اثر بخشی های مالی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ یکصد و نوزده مورد اصلاح ساختارها و فرایند ها، هزار و ۱۷۰مورد اصلاح قوانین و مقررات و یا جلوگیری از اقدامات و تخلفات،۷۴ مورد صدور، لغو و یا اصلاح مقررات و ۹۶مورد ،صدور، لغو و اصلاح مجوزها و مقررات توسط این سازمان انجام شده است.

سراج افزود: هم‌چنین سال گذشته ۷ مورد صدور سند مالکیت اراضی عمومی و دولتی به مساحت ۱۲میلیون و ۹۱۸ هزار و ۲۹۷ متر مربع از سوی سازمان بازرسی انجام شده است.

این سازمان همچنین موفق به انجام ۷۵۸ مورد اصلاح و بهبود امور و ۲ هزار و ۸۸۳ مورد محکومیت انتظامی و ۶۰۰ نفر محکومیت کیفری و ۳۰ مورد ابطال مصوبات از سوی دیوان عدالت و ۳۸ مورد جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی به ارزش صد میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال به مساحت ۵ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۶۸متر مربع شده است.

وی همچنین به اثر بخشی های مالی سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، سازمان بازرسی کل کشور ۳۰هزاز و ۷۰۷ میلیارد ریال وصول مطالبات و انتقال وجوه ، ۵۲۸ میلیارد ریالی و ۹۹هزار یورو استرداد وجوه اموال آنجام شده است.

همچنین این سازمان در سال ٩٦ موفق شد ضمن جلوگیری از یک هزار و ٣٧٣ میلیارد ریال فرار مالیاتی و ٢٤١ میلیارد ریال قاچاق، یک هزار و ٥١٤ میلیارد نیز درآمد دولت را افزایش دهد.