به گزارش پارس نیوز، 

مراسم تودیع و معارفه سرکلانتر ششم پلیس پایتخت با حضور سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، مسئولان و رؤسای کلانتری‌های سرکلانتری ششم، شهردار منطقه 14 و جمعی از رؤسا و فرماندهان پلیس تهران برگزار شد. 

بر پایه این گزارش، سردار هداوند به برخی از آسیب‌های اجتماعی منطقه شرق تهران پرداخت و عملی شدن راهکارها  را در تعامل نهادها و سازمان‌های مسئول منطقه‌ای عنوان کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به آغاز فصل تابستان و حضور شهروندان در پار‌ک‌ها و تفرجگاه‌ها پرداخت و گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و حضور شهروندان در ساعات عصرگاهی و شبانگاهی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها طرح ویژه امنیت در این فضاها اجرا خواهد شد. 

سردار هداوند اعلام کرد: پاکسازی محیط‌های تفرجگاهی از حضور معتادان متجاهر، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و مزاحمین نوامیس از اولویت‌های موجود در طرح ویژه امنیت است. 

در ادامه این مراسم، سرهنگ ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران و پیشگیری مشارکت‌محوری از وقوع جرایم در محلات تأکید کرد و گفت: در برقراری امنیت، نهادهای محلی در انعکاس دغدغه‌ها و نیز یاری رساندن به پلیس در اجرای طرح‌های انتظامی نقش مهمی را دارند.

وی گفت: در طرح انتظامی، کلانتری‌ها قبل از هر اقدام باید از طریق معاونت اجتماعی در جریان دغدغه و مطالبات شهروندان از طریق نظرسنجی‌ها قرار گرفته و پس از جمع‌بندی و بررسی‌های کارشناسی و هماهنگی قضایی واحدهای عملیاتی آن را به اجرا گذاشته و متعاقب آن بازخوردها را نیز مورد رصد قرار دهند. 

گفتنی است، در این مراسم سردار هداوند ضمن تشکر از زحمات سرهنگ سیروس کتابعلی که به درجه بازنشستگی نایل آمده است، سرهنگ محمد جلینی را با حکم فرمانده ناجا به سمت سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ معرفی کرد.