به گزارش پارس نیوز، 

سید محمدعلى افشانى شهردار تهران در بازدید از منطقه ۱۷ تهران اظهار کرد: این مهم مورد تاکید رئیس جمهور است و بر اساس دستور ایشان، همه دستگاه‌هاى اجرایى و وزارتخانه‌ها مکلف هستند، خدمات مورد نیاز را به این منظور ارائه کنند.

وى با اشاره به اینکه بر این اساس، شهردارى تهران و وزارت راه و شهرسازى نیز موظف هستند در جهت بازآفرینى بافت‌هاى ناکارآمد شهرى گام‌هاى اساسى بر دارند، افزود: تسهیل گرى در تملک واحدهاى مسکونى بافت‌هاى ناکارآمد و نوسازى آن‌ها با هدف تبدیل بافت‌هاى فرسوده و ناایمن به بافت‌هاى کارآمد و مقاوم را در دستور کار داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه فرآیند بازآفرینى محدود به نوسازى املاک فرسوده نیست، بلکه به این منظور نوسازى محله‌اى پایدار هدف گذارى شده است، گفت: مسیر حدود ١٠ کیلومترى خط آهن در دل مناطق ١٧ و ١٨ فرصت خوبى است تا با استفاده از آن، نسبت به نوسازى بافت فرسوده اطراف این مسیر و ایجاد فضاى سبز و مجموعه‌هاى تفریحى و فرهنگى و احیاى این بافت ناکارآمد به عنوان اولویت اول اقدامات مناطق ١٧ و ١٨ اقدام کنیم.

گفتنى است؛ شهردار تهران در این دیدار از بافت فرسوده سطح منطقه، پروژه تجمیع املاک فرسوده، مسیر راه آهن موسوم به محور نیلوفرى، پارک آموزش ترافیک منطقه، مجموعه دارالشهداء و مقبره الشهداء دیدار کرد.