به گزارش پارس نیوز، 

سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اظهار داشت: در دوماه ابتدایی سال به علت مشمول شدن خودروهای تولید سال 92 و همچنین مراجعه خودروها برای دریافت معاینه فنی برتر جهت مشمول گردیدن تخفیف ویژه 20 درصدی تردد در محدود طرح ترافیک، تعدادی از مراکز با افزایش مراجعه و ازدحام و به طبع ایجاد صف مواجه شدند.

وی افزود: در همین راستا جهت مدیریت و رفاه حال شهروندان ستاد معاینه فنی نسبت به افزایش ساعت کاری و شیفت مراکز و همچنین افزایش ظرفیت مراکز با استقرار سه واحد سیار معاینه فنی در سطح شهر اقدام نمود. در حال حاضر به رغم رشد 25 درصدی مراجعات در مراکز در مقایسه با سال قبل، وضعیت مراجعات به مراکز عادی شده و شهروندان می توانند در کمتر از یک ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند.

حسینی منش تاکید کرد: البته جهت به حداقل رسیدن مدت انتظار در مراکز به شهروندان توصیه می گردد حتماً با استفاده از خدمات سامانه نوبت دهی آنلاین، در زمان مشخص به مرکز مورد نظر بدون هیچگونه انتظار در صف مراجعه نمایند. همچنین می توانند با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 2000112 از طول صف در هر مرکز مطلع و در نهایت خلوت ترین مرکز را برای انجام معاینه فنی خودرو انتخاب نمایند.

وی در ادامه در ارتباط با رویه انجام معاینه فنی در شهر تهران گفت: در حال حاضر برای کلیه خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی برتر انجام می گردد. در معاینه فنی برتر تست آلایندگی خودرو در دو دور موتور آرام و 2500 دور در دقیقه اندازه گیری می شود و در مقایسه با معاینه فنی معمولی که تنها در دور آرام انجام می گردد تست آلایندگی آن سخت گیرانه تر است.خودروها کاملا بصورت اختیاری در صورت داشتن شرایط استاندارد می توانند معاینه فنی برتر و یا معاینه فنی معمولی دریافت نمایند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: با عنایت به لحاظ تخفیف 20 درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر جهت تردد در محدوده طرح ترافیک، بدون تردید از لحاظ اقتصادی داشتن معاینه فنی برتر به صرفه تر خواهد بود. از ابتدای اجرای طرح معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران و لحاظ تخفیف ویژه برای خودروهای دارای این معاینه فنی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک در حدود 92 هزار دستگاه خودرو معاینه فنی برتر دریافت کرده اند. ضمنا 40هزار دستگاه خودرو با سن تولید کمتر از 4 سال بدون داشتن الزام قانونی تنها برای استفاده از شرایط تخفیف ویژه 20 درصدی تردد در محدوده طرح ترافیک نسبت به اخذ معاینه فنی برتر خودروی خود اقدام نموده اند که بدون تردید مراجعه خودروهای غیر مشمول می تواند یکی از امتیازات و اثرات مثبت اجرا و پیاده سازی طرح ترافیک جدید در تهران محسوب شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در پایان تصریح کرد: حتماً شهروندان قبل از مراجعه به مراکز جهت اطلاع از آخرین وضعیت ساعت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و اطلاعیه های مربوطه مراجعه نمایند. در حال حاضر دو مرکز بیهقی و آبشناسان و یک واحد سیار بصورت 24 ساعته به شهروندان ارائه خدمات می نمایند. همچنین قبل از مراجعه جهت جلوگیری از اتلاف وقت نسبت به بازدید عمومی از خودروی خود اقدام نمایند. چون برای خودروهای دارای دود آبی و ایراد روغن سوزی، سایر تست های فنی تا رفع این ایراد انجام نخواهد گردید.