به گزارش پارس به نقل از  مهر، وحید حسینی با یادآوری اینکه هر خودروی کاربراتوری ۱۰ الی ۱۵ برابر یک خودروی سالم ذرات آلاینده به هوای شهر تزریق می‌کند، افزود: با اجرای طرح محدودسازی تردد، بیش از ۵ هزار منبع متحرک تولید آلایندگی از شهر تهران حذف می‌شود که این مهم تاثیر چشمگیری بر بهبود هوای تهران خواهد داشت.  

وی در تشریح مصوبه شورای ترافیک تهران، گفت: از ابتدای مهر سال ۹۴ قرار است که ورود و تردد خودرو‌ها به مناطق زوج و فرد بر اساس سطح آلایندگی باشد به طوری که هم محدودیتی برای خودروهای تولید ماقبل سال ۸۲ و هم خودروهای ساخت سال‌های اخیر که شاخص‌های استاندارد را ندارند، اعمال خواهد شد.  

وی با یادآوری اینکه مصوبه شورای ترافیک تردد خودروهای فرسوده و به ویژه کاربراتوری به منطقه زوج و فرد را چه به صورت ۲۴ ساعته در یک روز و چه ۳۶۵ روز یک سال ممنوع می‌کند، تصریح کرد: از ابتدای مهرماه، علاوه بر خودروهای کاربراتوری و خودروهای فرسوده، تردد خودروهای دیزلی بالای ۲۰ سال نیز در کل شهر تهران ممنوع می‌شود.  

حسینی سازوکارهای اجرای این مصوبه را در دو بخش تجهیزات فیزیکی و قوانین نظارتی تقسیم بندی کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح از یک سو ساز و کارهای قانونی مورد نیاز است و از سویی دیگر، دوربین‌های پلاک خوان هوشمند که هم اکنون نیز به صورت آنلاین و شبانه روزی، در حال رصد و پایش این مناطق هستند.  

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا خاطرنشان کرد: معاینه فنی نیز یکی دیگر از ساز و کارهای اجرای مصوبه منع تردد خودروهای آلاینده در تهران است که کم کم منجر به حذف ناوگان فرسوده خودرود‌ها از سطح شهر می‌شود تا جائیکه خودروهای سالم و جدید‌تر، جایگزین این وسایط نقلیه آلاینده شوند.