به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی استان البرز افزود: با توجه به اینکه یک / سوم جمعیت استان در محلات نیازمند بازآفرینی سکونت دارند، بنا براین باید تمام تلاش ها بر بازآفرینی و نوسازی این مکان ها معطوف شود.
وی ادامه داد: امروز توجه دولت و شخص رئیس جمهوری به بحث ستاد بازآفرینی یک فرصت است که استان البرز نیز باید از این فرصت ، استفاده مطلوب کند.
استاندار البرز گفت: درسال جاری پروژه های ستاد بازآفرینی ازاولویت ها بوده که باید در هدف گذاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها تنها دستگاه های اجرایی مسئول دراین زمینه نیستند بلکه سایر دستگاه ها باید کمک کنند.
استاندارالبرز گفت: طرح جامع اقدام مشترک دستگاه های اجرایی نیز باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد و بسترها برای توسعه هرچه بیشتر درالبرز وجود دارد.
وی افزود: برنامه برج سبز گردشگری نیز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها مورد پیگیری قراری گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز گفت: یک سوم جمعیت این استان در محلات مور هدف ستاد بازآفرینی هستند که اقدامات موثری را دراین زمینه در پیش گرفته ایم.
تقی رضایی افزود: عمران و بهسازی، احداث مرکز کنترل آسیب های اجتماعی، ساخت مرکز جامع سلامت ، اصلاح شبکه آب شرب و نصب کیوسک های نیروی انتظامی از جمله اقدامات در طرح باز آفرینی محله های فرسوده است.
وی ادامه داد: همچنین تاسیس موزه نساجی که دراین زمینه کارخانه مقدم دراستان البرز تبدیل به موزه صنعتی می شود نیز در دست اقدام است.
رضایی گفت: برنامه، سرای سبز امید با هدف ایجاد کارآفرینی برای یکصد زن بد سرپرست و بی سرپرست در دست اقدام است که تدابیر ویژه ای نیز دراین زمینه پیش بینی شده است.
مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز خاطرنشان کرد: در طرح جامع مسکن نیز به دنبال آن هستیم براساس سیاست های دولت به دنبال ساخت مسکن در حواشی شهرها نباشیم و تمام تمهیدات لازم برای سکونت و استاندارد سازی محلات درنظر گرفته شود.
استان البرز دارای بیش از2 هزارهکتار بافت فرسوده شهری بوده که حدود 714 هزار نفر معادل یک سوم استان در این بافت ها زندگی می کنند.
8029