به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس Police فتا یزدگفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌ا‌ش، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت .

وی ادامه داد: در بررسی مشخص شد فردی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکیه اقدام به خرید شارژ موبایل به صورت اینترنتی کرده است .

ابوطالبی افزود: با اقدام فنی و شگرد پلیسی، داماد شاکیه به عنوان متهم اصلی شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی دستگیر شد .

ابوطالبی گفت: به علت بی‌ سوادی صاحب حساب با در دست داشتن کارت بانکی و اطلاع از رمز آن اقدام به فعال سازی رمز دوم کرد و شارژ اینترنتی برای خود و دوستانش خریداری و در مقابل وجه نقد را از آنها دریافت می‌ کرد .

وی افزود: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب یزد اعزام شد .

رئیس پلیس فتا یزد از شهروندان خواست، رمز اول و دوم کارت بانکی را در اختیار دیگران قرار ندهند و در فواصل زمانی حداقل سه ماه تغییر دهند.

ابوطالبی تاکید : هرگز اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv2 ، تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نکنید یا از طریق پیامک، ایمیل و سایر سامانه‌ها برای سایرین ارسال و بازگو نشود .

وی به شهروندان توصیه کرد: از انتخاب رمز قابل حدس نظیر سال تولد، سال ازدواج، شماره شناسنامه، برای رمز اول و دوم کارت بانکی خود، اجتناب کنند و سامانه پیامکی حساب‌ بانکی خود را فعال، تا پیامک تراکنش‌ از طرف بانک برای آنها ارسال شود.

رئیس پلیس فتا یزد از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک، مراتب را با پلیس 110 و پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی اعلام کنند.

در یک سال اخیر چنین موردی رسما در استان یزد گزارش نشد.

استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.