به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ "حسن محمدنژاد" در تشریح این خبر، گفت: درپی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران، افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده ماموران متوجه چندین فقره کلاهبرداری با برداشت غیر مجاز وجه از حساب کاربران فضای مجازی توسط متهم یا متهمان شدند و اقدامات پلیسی را برای شناسایی آنان آغاز کردند .

سرهنگ محمدنژاد،خاطرنشان کرد: ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهم را که اهل یکی از استان های شمال غربی کشور بوده است شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از منزل وی 10 عدد سیمکارت، تعدادی گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و سیستم رایانه‌ای حاوی اطلاعات شخصی مالباختگان کشف کردند.

رئیس پلیس فتای مازندران، اذعان داشت: متهم با طراحی نرم افزاری با عنوان آموزش ساخت ربات و نصب ویندوز یک برنامه جاسوسی با عنوان Setting را برای مخاطبان و کاربران کانال های تلگرامی ارسال می کرد که با نصب این نرم افزار توسط کاربر متهم به کلیه اطلاعات گوشی ، پیامک ها و ارتباط مبادله شده با سامانه‌های ussd اعم از شماره کارت، رمز دوم بانکی آنان دسترسی پیدا می کرد .

سرهنگ محمد نژاد در ادامه گفت:متهم که با بررسی های انجام شده در سیستم های رایانه ای و ایمیل های شخصی وی 90 فقره اطلاعات حساب‌های بانکی اشخاص مختلف شناسائی و کشف شده است ، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

محمدنژاد از مالباختگان و کسانی که با استفاده از این نرم افزار مورد سرقت واقع شده اند خواست: برای رسیدگی به شکایت و یا تنظیم دادخواست به پلیس فتای استان مازندران و یا دادسرای محل سکونت خود مراجعه کنند .

رئیس پلیس فتا مازندران در خاتمه با بیان اینکه امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌های رایگان که در فضای مجازی وجود دارند، حاوی بد افزارهایی هستند که می‌توانند به اطلاعات مهم افراد دسترسی داشته باشند، گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی مراقب باشند تا بر روی هر لینکی که از طرف افراد ناشناس ارسال می‌شود کلیک نکرده و هر نرم‌افزاری که در این محیط تبلیغ می‌شود را دانلود نکنند، زیرا امکان نصب بدافزار وجود خواهد داشت، بدافزارهایی که تصاویر و اطلاعات شخصی و مالی قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی وی را دستمایه اخاذی، برداشت غیرمجاز و دیگر نیات سوء خود قرار می‌دهند .