به گزارش پارس نیوز، 

مدیر مرکز ساماندهی و بازتوانی آسیب دیدگان اجتماعی اصفهان(مرکز ساماندهی متکدیان) روز سه شنبه در این نشست گفت: فعالیت این مرکز با ظرفیت 200 نفر از یک ماه پیش آغاز شد.
محسن انصاری افزود: در این مرکز افراد بالای 12 سال اعم از مونث و مذکر با کمک خیریه ها بطور موقت و بسته به وضعیت آنها به مدت 24 ساعت یا بیشتر، نگهداری و از خدمات ابتدایی شامل تعذیه و درمان برخوردار می شوند.
مدیر مرکز ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی اصفهان افزود: تعدادی از مددجویان این مرکز، خودمعرف و تعدادی دیگر توسط نیروی انتظامی و شهرداری به این مکان منتقل شده اند.
وی با اشاره به ضعف همکاری دستگاه های متولی ساماندهی و ارجاع مددجویان گفت: با توجه به اهمیت پاکسازی شهر از وجود افراد متکدی و کودکان خیابانی، ورود مجدانه دستگاه های مسئول در این زمینه ضروری است.
انصاری تصریح کرد: در این جلسه از دستگاه ها درخواست شد تا در زمینه نگهداری مردان کهنسال، این مرکز را یاری کنند و این موضوع نیز به بهزیستی واگذار شد.
وی ساماندهی وضعیت زنان و مردان بی خانمان و معتادان متجاهر که بیشتر آنها برای تامین اعتیاد خود تکدی گری می کنند را خواستار شد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: نگهداری زنان و سالمندان در این مرکز به صلاح نیست و در اسرع وقت این موضوع با استاندار مطرح و در باره آن تصمیم گیری می شود.
محمود ابراهیمی خاطرنشان کرد: از دستگاه های متولی و خیرین درخواست می شود که با تمام توان وارد عمل شوند تا مشکل اقتصادی متکدیانی که به این دلیل دست به تکدی گری می زنند رفع شود و متکدیان حرفه ای نیز به دادگستری ارجاع داده شوند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز با اشاره به فعالیت یک ماهه مرکز ساماندهی و بازتوانی آسیب دیدگان اجتماعی(مرکز ساماندهی متکدیان)، تعامل دستگاه های برای بررسی وضعیت افرادی که به این مرکز ارجاع می شوند را خواستار شد.
مرضیه فرشاد، در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین هدف برگزاری این جلسه، اصلاح نقایصی است که در بحث ساماندهی متکدیان و کودکان کار وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد استانداری با آسیب شناسی مجدد، دلیل حضور نیافتن فعال دستگاه ها را بررسی و به ستاد ساماندهی ارائه کند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: در این نشست مقرر شد که نمایندگان دستگاه ها به شکل تخصصی وارد عمل شوند و با اقدامات و ارجاعات لازم نگذارند فردی بصورت طولانی مدت در این مرکز اقامت کند و در کوتاهترین زمان به محل های لازم ارجاع شود.
وی با بیان اینکه اکنون تنها یک مرکز برای ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان در استان وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه تعدادی از افراد از جمله معتادان نیازمند خدمات گرفتن در مراکز تخصصی هستند باید دستگاه های متولی در این امر ورود کنند و هر فرد در مکان تخصصی خود، خدمات لازم را دریافت کند.
وی دبیری ستاد ساماندهی کودکان خیابانی را با مسئولیت بهزیستی عنوان کرد و گفت: بهزیستی همچنین متولی رسیدگی به کودکان خیابانی و متکدیان زیر12 سال است.
فرشاد گفت: هم اکنون یک موسسه خیریه زیر نظر بهزیستی با عنوان 'سرمد' در زمینه ارائه خدمات به کودکان خیابانی در اصفهان فعالیت دارد و مردم می توانند از این طریق به اهدای کمک های خود اقدام کنند.
طبق اعلام مدیر امور اجتماعی بهریستی استان اصفهان بالغ بر 350 کودک کار و خیابانی در اصفهان وجود دارد که 75 تا 80 درصد آنها دختر هستند.
گ// 6027/6994