به گزارش پارس نیوز، 

جلسه شورای معاونان سازمان بازرسی در سال ۹۷، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت با حضور معاونان و سرپرستان سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ برگزار شد.

محمد جواد شیرازی در این جلسه با آروزی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان بر رعایت حد و حدود الهی و قضاوت عادلانه در همه امور تاکید کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم شهرداری تهران را در ۱۵ سال اخیر بررسی کنیم، می توان گفت که یک سال گذشته به جهت تغییرات ایجاد شده در شهرداری ، استعفای شهردار سابق و انتخاب مجدد شهردار ، یکی از حساس ترین، پیچیده ترین و سخت ترین زمان های کاری شهرداری بوده است.

شیرازی تحقق شعارها و آرمان های انقلاب را محور کار بازرسی دانست و ابراز داشت: اگر امروز صحبت از بازسازی اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی و مبارزه با فساد می کنیم، در واقع این ها حداقل مسائلی بود که این انقلاب بر مبنای آن شکل گرفت.

وی با اشاره به این موضوع که سازمان بازرسی از کوچک ترین تخلف در شهرداری چشم پوشی نخواهد کرد و هیچ فرد ، سازمان و نهادی مصونیت ندارد ، بلکه همه در مقابل قانون برابرند و باید به آن تمکین کنند اظهار داشت: کار جدیدی که در این دوره اتفاق خواهد افتاد رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری در محاکم قضایی می باشد و از این پس تمامی پرونده ها جهت رسیدگی و اجرای قانون به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

در مبارزه با فساد با سه عنصر قانون گریزان، قانون فروشان و توصیه کنندگان به شرّ مواجه هستیم

شیرازی با بیان اینکه در چند ماه اخیر کارهای خوب و قابل تقدیری در سازمان بازرسی صورت گرفته است به سه عنصر موجود در شهر تهران اشاره و تصریح کرد: بخشی از این عناصر پدیده قانون گریزان اند.

وی افزود: قانون گریزان افرادی هستند که با گریختگی و فرار از قانون ، دست به اقداماتی زده اند که منجر به بروز تخلفات در حوزه های مختلف شده است و ما موظفیم ضمن رصد و شناسایی این افراد هزینه جرم را برای آنان به اندازه ای بالا ببریم که انگیزه ای برای تخلف نداشته باشند.

رئیس سازمان بازرسی، قانون فروشان را یکی دیگر از عناصر فساد مطرح کرد و گفت : این افراد کسانی اند که چشم خود را بر روی تخلفات می بندند و قانون گریزان به واسطه آنان به راحتی دست به تخلف می زنند.

وی توصیه کنندگان به شرّ را سومین عنصر در بروز فساد دانست و بر قطع کردن دست توصیه کنندگان به شرّ در شهرداری تاکید کرد و خاطرنشان کرد : مبارزه با هر سه عنصر قانون گریزان، قانون فروشان و توصیه کنندگان به شرّ جزو برنامه های عملیاتی سازمان بازرسی است.

رییس سازمان بازرسی ابراز داشت : سازمان بازرسی تقاوتش با سازمان های دیگر این است که سازمانی ۲۴ ساعته و فعال می باشد . ما همیشه آماده باش هستیم و باید مثل یک رزمنده دفاع مقدس، کار جهادی و انقلابی را سرلوحه امور قرار دهیم.

شیرازی ضمن لزوم توجه به شایسته سالاری و جوان گرایی در انتصاب افراد بر جلوگیری از هرگونه سفارش در شهرداری تاکید و اعلام کرد : ما از رئیس محترم شورای شهر نیز خواسته ایم که این موضوع را به صورت بخشنامه و مصوبه به تمامی حوزه های شهرداری ابلاغ کنند .

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه معاونان سازمان بازرسی و سرپرستان سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ به بحث و تبادل نظر در خصوص مباحث مهم حوزه های کاری خود پرداختند و دیدگاه ها و نقطه نظرات لازم را از رییس سازمان بازرسی دریافت کردند.