به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی افشانی صبح امروز پس از قرائت سوگندنامه خود به عنوان شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در ابتدا باید عرض کنم که طی دو سه روز آینده کنفرانس خبری با اصحاب رسانه برگزار خواهم کرد تا برنامه خود را به صورت کامل ارائه کنم.

وی با بیان اینکه البته برنامه‌های خود را برای اداره شهر به شورای شهر ارائه کرده‌ام، گفت: طبیعی است در این برنامه یکی از مهمترین رئوس، موضوع آسیب‌های اجتماعی است که قطعا رسیدگی به این آسیب‌ها جزء برنامه‌های اصلی سال 97 قرار می‌گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری جدید آلودگی هوا است، گفت: یادمان هست که سال گذشته قریب به یک ماه دانش آموزان نتوانستند به مدرسه بروند و به همین دلیل تلاش داریم برای کاهش آلودگی با تکیه بر نوسازی حمل و نقل عمومی تلاش کنیم که خوشبختانه این مهم یعنی نوسازی حمل و نقل عمومی نیز جزء تاکیدات و برنامه‌های رئیس جمهور است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی دستفروشان گفت: رسیدگی به وضعیت دستفروشان نیز جزء برنامه‌ها است اما مسائلی در اولویت هستند که بر کل شهر تاثیرگذار باشند.

افشانی در مورد تغییر معاونین و روسا در شهرداری تهران نیز اظهار کرد: منطق این است که هر مدیری که توان انجام ماموریت را داشته باشد و پاکدست بوده و رضایت مردم را نیز در پی داشته باشد حتما با وی ادامه کار داده می‌شود و اساسا دنبال تغییر نیستیم و من شیوه‌ام اینگونه است که با کسب شناخت در طول زمان تغییر ایجاد می‌کنم.