به گزارش پارس نیوز، 

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری تهران نسبت به مصوبه افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس دو مورد ایراد گرفته بود، اظهار کرد: ایرادات مربوط به افزایش 20 درصدی کرایه‌ها در شرایط جوی بارانی و برفی و همچنین زمان ترافیک بوده است که بنا به نظر فرمانداری این نرخ‌ها زیاد بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: در جلسه روز گذشته دوباره نرخ‌ها بررسی شد و با دعوت از مدیر عامل تاکسیرانی گفتگوهایی انجام شد که در نهایت سقف افزایش را از 20 درصد به 12.5 درصد رساندیم.

علیخانی با بیان اینکه پیشنهاد ما برای افزایش 20 درصدی به خاطر این بود که رانندگان تاکسی در شرایط برفی انگیزه‌ای برای خدمت‌رسانی پیدا کنند، تصریح کرد: ما معتقد بودیم با این اقدام رانندگان در شرایط برفی هم خدمت‌رسانی کنند و دیگر مردم در گوشه خیابان نمی‌مانند.

وی افزود: با بررسی‌هایی که انجام شد، مصوب کردیم که در شرایط برف و باران هم 12.5 درصد به کرایه تاکسی افزوده شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در مورد ایرادی هم که به نرخ اتوبوس‌های بخش خصوصی وارد شده بود و فرمانداری خواستار برابری آن با نرخ اتوبوس‌های بخش دولتی شده بود، قیمت‌ها را نسبت به آن چه که اعلام کرده‌ بودیم، کاهش دادیم.

علیخانی با اشاره به اجرای طرح جدید ترافیک تصریح کرد: شورای ترافیک 6 ماه بعد از اجرای طرح ترافیک جدید، در مورد محدوده زوج و فرد هم تصمیم‌گیری می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است و اگر قرار باشد که پورسید آقایی کنار رود و فرد دیگری جایگزین او شود، قطعا ما به عنوان کمیسیون حمل و نقل و ترافیک زودتر مطلع می‌شویم.