به گزارش پارس نیوز، 

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تمامی مراکز پزنده‌ و پذیرایی به استثنا‌ی نانوایی‌ها در ایام ماه رمضان از اذان صبح تا اذان مغرب مجاز به فعالیت نیستند و تنها واحدهای فروش اغذیه‌ سرد اجازه فعالیت دارند.

وی افزود: اغذیه فروشی‌ها در صورتی می‌توانند فعالیت داشته باشند که در انظار عمومی و داخل فروشگاه‌ها اقدام به عرضه غذاهای سرد نکنند و باید دارای مجوز و پروانه کسب باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز باید در محل اقامت مسافران و در اتاق‌های آن‌ها سرویس‌دهی و خدمات رسانی کنند.

سردار رحیمی گفت: سینماها‌ به جز شب‌های لیالی‌ قدر از افطار تا سحر مجاز به فعالیت هستند.

وی در مورد ساعت اجرای طرح ترافیک در ماه رمضان افزود: طرح ترافیک و طرح زوج و فرد از فردا و تا پایان ماه رمضان با یک ساعت کاهش تا ساعت 18 اجرا می شود. مطابق قانون جدید، طرح ترافیک و زوج یا فرد روزهای پنجشنبه اجرا نمی شود.

جریمه ورود به طرح ترافیک در ماه رمضان چقدر است؟

بر اساس ماده ی ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورت نداشتن مجوز ورود به طرح ترافیک ویژه سال ۹۷ راننده هایی که وارد محدوده ی زوج و فرد و یا طرح ترافیک اصلی شوند و یا در این محدوده ها تردد کنند به وسیله ی سیستم هوشمند و دوربین ترافیکی جریمه خواهند شد. 
جریمه طرح ترافیک سال ۹۷ به ازای هر ساعت تردد در داخل طرح مبلغی معادل با ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

ساعت طرح ترافیک در ماه رمضان

ساعت طرح ترافیک در ماه رمضان ، از روز شنبه تا چهارشنبه: ممنوعیت تردد ۶:۳۰ تا 18

روز های پنج شنبه، جمعه و همچنین تعطیلات رسمی تردد برای عموم افراد آزاد است.

ساعت اجرای طرح ترافیک و فعالیت مغازه‌ها در ماه رمضان اعلام شد

نقشه محدوده طرح ترافیک تهران

ساعت طرح زوج و فرد در ماه رمضان

ساعت طرح و زوج و فرد در ماه رمضان ، از روز شنبه تا چهارشنبه: ممنوعیت تردد ۶:۳۰ تا 18

همچنین روز های پنج شنبه، جمعه و همچنین تعطیلات رسمی تردد برای عموم افراد آزاد است.

ساعت اجرای طرح ترافیک و فعالیت مغازه‌ها در ماه رمضان اعلام شد

نقشه محدوده زوج و فرد تهران

نحوه دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک به صورت روزانه در ماه رمضان

شهروندانی که قصد دارند با خودروی شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، باید قبل از اولین ورود، اطلاعات شخص و خودرو را در سامانه my.tehran.ir ثبت کنند.

هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک در سال۱۳۹۷ برای خودروهای سهمیه دستگاه های اجرایی و دولتی با عموم شهروندان که طرح را به صورت روزانه خریداری می کنند، برابر است و تنها طبق مصوبه شورای شهر برای سهمیه های معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانس ها و وانت بارها تخفیف در نظر گرفته شده است.

در طرح جدید ترافیک تهران به هیچ وجه فروش سالیانه و یک جای مجوز ورود(طرح) وجود ندارد و نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می شود. هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر، از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

نرخ طرح ترافیک در ماه رمضان

اولین ورود و تردد در محدوده زمانی ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح و آخرین خروج و تردد بعد از ساعت ۱۶ عصر با معاینه فنی برتر ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان و با معاینه فنی عادی ۳۶ هزار تومان محاسبه می شود.

اولین ورود و تردد در محدوده زمانی ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح و آخرین خروج و تردد قبل از ساعت ۱۶ عصر با معاینه فنی برتر ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان و با معاینه فنی عادی ۲۴ هزار تومان محاسبه می شود.

اولین ورود و تردد از ۱۰ صبح به بعد و آخرین خروج و تردد بعد از ساعت ۱۶ عصر با معاینه فنی برتر ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان و با معاینه فنی عادی ۲۴ هزار تومان محاسبه می شود.

اولین ورود و تردد از ۱۰ صبح به بعد و آخرین خروج و تردد قبل از ساعت ۱۶ عصر با معاینه فنی برتر ۱۳ هزار و ۴۴۰ تومان و با معاینه فنی عادی ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان محاسبه می شود.

اخبار طرح طرافیک