به گزارش پارس نیوز، 

معاون اول قوه قضاییه گفت: کمک خیرین باعث انتفاع دو گروه می‌شود یعنی اولا زندانیان و دوم افراد شاکی که متضرر شده‌اند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای شامگاه امشب در سی و یکمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور با اعلام این مطلب گفت: تشکر می‌کنم از همه کسانی که بانی امر آزادی زندانیان می‌شوند و گره از کار افرادی که گره به کارشان دارند باز می‌کنند.

وی افزود: خداوند سبحان در همه ازمنه رحمتش و فضلش سرازیر است به خصوص در ماه رمضان که دست همه را می‌گیرد اما دست گرفتاران را بیشتر.

اژه ای گفت: شما دور هم جمع شده اید تا به کسی که به مشکل برخورده است کمک کنید و این گونه با خداوند همرنگ می‌شوید و کسی که با مشکلی برخورد کرده است را گره از کارش باز کنید.

وی ادامه داد: امروز ندای دفاع از حقوق بشر در دنیا بلند است اما ببینید حقوق بشر اسلامی کجاست و حقوق بشر غربی کجاست. در دعا می خوانی که خوانیم که همه عریانها را بپوشاند همه افراد گرسنه را سیر کند همه زندانیان را آزاد کند.

اژه ای افزود: این است حقوق بشر واقعی که بدون توجه به رنگ و نژاد و زبان تلاش می دارد تا گره از کار کسی باز کند. شما امروز حضور و کار خیرتان از دو جهت اهمیت دارد اول اینکه کسی که در بند است را از زندان رها می کنید و در وجه دوم کسی که زیان دیده و طلبکار و گرفتار شده را رها میکنید و زندگی اش را سامان می‌بخشید.

معاون اول قوه قضاییه گفت: پس شما با کمک خودتان دو جنبه سود می‌رسانید هم کسی که زندانی شده و هم شاکی را که به واسطه عمل مجرم متضرر شده است.

اژه ای تصریح کرد: سروران بزرگوار فکر نکنیم که اگر امروز از مال دنیا برخورداریم و گره گشایی کردیم منتی بر او داریم بلکه این ما هستیم که باید منت بکشیم و از خداوند سپاس‌گذار باشیم که به ما مال داده تا بتوانیم به یک نیازمند کمک کنیم و بدانید که ضامن بازگشت این کار خیر خداوند است ان هم در روزی که همه نیازمند هستند و ان روز روز آخرت است.