به گزارش پارس نیوز، 

احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در خصوص آسیب‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی، گفت: ما برای رسیدگی به این موارد قوانین مناسبی وضع کرده‌ایم؛ علاوه بر آن نهادهای کافی برای نظارت در اختیار داریم.

وی افزود: اگر به فردی آسیبی رسیده باشد، نظام پزشکی باید ورود کند؛‌همچنین وزارت بهداشت، پزشکی قانونی و دستگاه قضایی می‌توانند به عنوان دستگاه‌های ناظر نظارت کافی داشته باشند. 

همتی اظهار داشت: اگر افراد و نهادها در زمینه قانون‌گذاری درمان زیبایی و آسیب‌های احتمالی پس از آن پیشنهادی دارند، می‌توانند نظرات خود را با ما درمیان بگذارند؛ ما دو مسیر در زمینه نظارت بر این موارد داریم. در بحث اول برخوردهای سلبی وجود دارد و در بحث دوم موارد ایجابی و فرهنگ‌سازی قرار می‌گیرد. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به طور مثال هر فردی که به عنوان طب سنتی بدون تخصص در آن رشته و با مدرک دیپلم  فعالیت می‌کند، مشخص است که چه‌طور می‌تواند به درمان بیماران بپردازد. مردم باید دقت کنند و افراد متخصص واقعی را برای درمان‌ علی‌الخصوص درمان‌های زیبایی انتخاب کنند. 

وی اظهار داشت: رسانه ملی باید فرهنگ‌سازی را در حد مطلوب انجام دهد تا مردم با مشکلاتی که جانشان را تهدید می‌کند، روبه‌رو نشوند.