به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: خودروهای سواری موسوم به شوتی که حامل بار قاچاق هستند عمدتا شبانه و بلافاصله پس از بارگیری به سمت مقاصد خود بدون استراحت کافی و با سرعت بالا حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این خودروها به دستورها و هشدارهای پلیس‌ راهنمایی و رانندگی بی‌توجهی می‌کنند و همچنین در جاده دست به حرکت‌های نمایشی می‌زنند که عمدتا به دلیل خواب‌آلودگی راننده، خودرو واژگون می‌شود. اغلب تصادفات این خودروها منجر به فوت است که قربانیان عمدتا رانندگان و سرنشینان همین خودروها هستند.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه بخش مبارزه با قاچاق کالا و نیروی انتظامی، وظیفه برخورد با شوتی‌ها را بر عهده دارد، تصریح کرد: باید مبادی ورودی این خودروهای شوتی مشخص شود. بیشترین تردد خودروهای شوتی در محورهای هندیجان - ماهشهر به سمت اهواز و دیلم - امیدیه به سمت اهواز دیده می‌شود و در این محورها این خودروها به وفور یافت می‌شوند.

دولتشاهی ادامه داد: 30 درصد از تصادفات این دو محور مربوط به شوتی‌ها است. همچنین در آزادراه خلیج فارس حجم تردد شوتی‌ها بالا است و بیشترین موارد خروج از جاده در این آزادراه به شوتی‌ها مربوط است. البته تنها خوزستان گرفتار خودروهای شوتی نیست و استان‌هایی نظیر چهارمحال بختیاری و بوشهر نیز گرفتار خودروهای شوتی هستند.

وی با اشاره به سرپیچی شوتی‌ها حین تردد از دستور پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: جریمه شوتی‌ها دردی را درمان نمی‌کند چرا که ما به دنبال پیشگیری از تصادفات هستیم و نه جریمه‌کرد. شوتی‌ها عمدتا از بیراهه‌ها تردد می‌کنند و در بخش‌هایی نیز در محورهای اصلی تردد دارند.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به مطرح شدن مسأله شوتی‌ها در کمیسیون‌های مختلف شورای ترافیک استان گفت: نیروی انتظامی خوزستان، تلاش زیادی برای برخورد با شوتی‌های دارد و به ویژه با توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی از امسال این تلاش به طور جدی‌تری مطرح است.