به گزارش پارس نیوز، 

حمید شکری روز پنجشنبه در دیدار به مسئولان 18 سمن در مراغه اظهار کرد: خیزش مردمی برای دفاع و احقاق حقوق عمومی قابل مشاهده است و بی شک این شهرستان یکی از نخستین شهرستان های پیشقدم در این مسیر است.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد بدون اینکه وظیفه سازمانی و دولتی داشته باشند پیگیر مشکلات مردم هستند و در این خصوص به نوعی به عنوان نماینده افکار عمومی عمل می کنند.
شکری گفت: همکاری ادارات و سمن ها از مهمترین برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید است که در این میان مشارکت مردمی از جمله این برنامه است.
وی ادامه داد: دولت پشتیبان سمن ها است و در حل مشکلات آنها قدم های خوبی در سال های اخیر برداشته شده است، به طوری که جایگاه مردم در بحث های اجتماعی و مدیریت شهری برای دولت متمایز و قابل لمس است.
شکری به مراحل ثبت سمن ها نیز اشاره کرد و افزود: برای تشکیل و ثبت سمن ها مشکلی نداریم و حداکثر ظرف مدت 40 روز پس از درخواست برای تشکیل سمن، مجوز های مربوطه صادر می شود.
وی به کثرت جمعیت و تنوع سازمان های مردم نهاد نیز اشاره کرد و گفت: کثرت جمعیت، تنوع و فعالیت سمن ها در حوزه های مختلف بسیار خوب و مفید در جهت توسعه شهرستان است.
شکری افزود: کارگروه های تخصصی آماده استقبال از سمن هاست و مشارکت در رفع مشکلات شهرستان از اولویت های فرمانداری است به طوری که بسیاری از مشکلات شهرستان در جلسه های تخصصی با سمن ها می تواند حل شود.
وی ادامه داد: تشکیل شورای سمن ها می تواند در حل مشکلات و پیشبرد اهداف توسعه و تعالی شهرستان موثر باشد.
به گزارش ایرنا، آئین نامه اجرایی تاسیس سازمان های غیردولتی در سال 84 (هیأت وزیران) موضوع فعالیت این سازمان ها را مشتمل بر یکی از موارد علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری، نیکوکاری و امورخیریه، بشردوستانه، امور زنان، آسیب دیدگان اجتماعی، حمایتی، بهداشت و درمان، توانبخشی، محیط زیست، عمران و آبادانی و نظایر آن دانسته است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است
3077/9880