به گزارش پارس نیوز، 

برگزاری همزمان پرمخاطب ترین نمایشگاه ها در اردیبهشت ماه امسال در قلب تهران موجب دردسرهای ترافیکی شده است.

با برگزاری همزمان چندین نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب، نمایشگاه نفت و نمایشگاه گل وگیاه در مرکز شهر و برگزاری نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین المللی تهران، از ۲۹ اردیبهشت شاهد دردسرهای ترافیکی برای پایتخت خواهیم بود.

مدتی است که نمایشگاه های پر مخاطب در پایتخت که به گفته محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران غیر قانونی و ممنوع است، در تهران پشت سر هم برگزار می شود. در حالیکه اردیبهشت ماه امسال پایتخت میزبان ۴ نمایشگاه پرمخاطب در شهر است.

نمایشگاه کتاب از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلی تهران در حال برگزاری است و در کنار آن نمایشگاه نفت نیز از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه بین الملی تهران و شانزدهمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت واقع در بوستان گفتگو (محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران) برگزار می شود.

برگزاری همزمان این سه نمایشگاه کابوس ترافیکی بزرگراه چمران را دوباره زنده کرده است. در این خصوص سرهنگ رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران علت ترافیک سنگین بزرگراه های چمران و حکیم را برگزاری نمایشگاه گل و گیاه دانست و گفت: به علت برگزاری نمایشگاه گل و گیاه احتمال سنگینی ترافیک در بزرگراه‌های چمران و حکیم وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود شهروندانی که از ساعت ۱۰ به بعد در این محورها تردد می‌کنند با ترافیک سنگین روبرو شوند.

برگزاری ۳ نمایشگاه همزمان در تهران/ تکرار کابوس‌های ترافیکی در تهران

 تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی نفت یک نمایشگاه تخصصی محسوب می شود، دست کمی از نمایشگاه گل و گیاه ندارد. درست است که این نمایشگاه مخاطب عام ندارد، اما تعداد زیاد مهمانان داخلی و خارجی آن را به یک نمایشگاه پر مخاطب تبدیل کرده است. این نمایشگاه هر ساله اواخر فرودین برگزار می شود و امسال با برگزاری آن همزمان با نمایشگاه کتاب در تهران به بار ترافیکی بزرگراه های تهران و معابر اطراف این نمایشگاه ها افزوده شده است.

این اولین باری نیست که این دو نمایشگاه همزمان در تهران برگزار می شوند. در سال ۸۳ نیز شاهد برگزاری همزمان این دو نمایشگاه و مشکلات آن بوده ایم. تعداد بازدید کنندگان، مهمانان نفتی خارجی و بسیاری از متخصصین مناطق نفت خیز نمایشگاه بین المللی نفت تعجب برانگیز است. این نکته را باید در نظر گرفت که در حالی که با برگزاری نمایشگاه نفت به عنوان یک نمایشگاه تخصصی شاهد این مشکلات ترافیکی هستیم، وضعیت پایتخت با برگزاری یکی دیگر از پرمخاطب ترین نمایشگاه که نمایشگاه خودرو است چه می شود؟

در خصوص این موضوع محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به برگزاری این نمایشگاه در خیابان سئول واکنش نشان داد و گفت: آقای مکارم موظف به جلوگیری از نمایشگاه خودرو در این محل است. رئیس جمهور، استاندار و وزیر کشور هم با برگزاری نمایشگاه پر مخاطب در اطراف چمران در داخل نمایشگاه بین اللملی کاملا مخالف بودند.

وی با بیان اینکه امکانات در شهر آفتاب فراهم است و مترو هم در آنجا ایستگاه دارد، تأکید کرد: ایجاد مزاحمت برای مردم از طریق برگزاری این نمایشگاه معنا ندارد و من قبلا هم تذکر داده‌ام، ولی گوش به حرف ما نداده‌اند.

همچنین احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران نیز نسبت به برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران اعتراض کرد و خاطب به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: خواهشمندم اقدامات لازم را مبذول فرمایید تا از برگزاری این نمایشگاه جلوگیری شود. محسن هاشمی نیز در مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: من هم نسبت به این موضوع مخالفت کرده ام و پیگیری های لازم با دستگاه های ذی ربط از جمله راهور انجام خواهد شد و اقدامات لازم صورت می گیرد.

نکته مهم در اینجا این است که دولت با برگزاری 2 نمایشگاه کتاب و نفت و شهرداری نیز با برگزاری نمایشگاه گل و گیاه موجبات نارضایتی شهروندان تهرانی را فراهم کرده اند. این موضوع یک بدسلیقگی است که می توان به راحتی آن را مدیریت کرد.