گوگل ادوردز شاید برای برخی از افراد نامی قدیمی و آشنا باشد و برای برخی بالعکس. در دنیای امروز که صنعت دیجیتال مارکتینگ حرف نخست را میزند، میتوانیم به جرات بگوییم که تبلیغات گوگل یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات است. یک روش تبلیغاتی کارآمد که مخاطب هدف را تنها با یک کلیک با وبسایت شما آشنا میکند.

شاید بهتر باشد تا با زبان ساده کمی بیشتر درباره چیستی و چرایی گوگل ادوردز بگوییم به همین جهت در وهله اول باید بگوییم که گوگل ادوردز چیست؟!

گوگل ادوردز به زبان ساده

گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است. این شبکه تبلیغاتی عظیم که منبع اصلی درآمدهای گوگل می‌باشد به صاحبین وب سایت ها امکاناتی میدهد تا بتوانند با انتخاب کلمات کلیدی دلخواه و سرمایه گذاری بر روی آن ها امکان دیده شدن وب سایت خود را چندین برابر سازند.

این روش تبلیغاتی کاملا وابسته به بودجه صاحب وب سایت است و قابلیت تنظیمات دستی بسیاری را برای صاحب تبلیغ فراهم ساخته است.

شاید بارها با تبلیغات گوگل در هنگام جستجوهای خود مواجه شده باشید. باید بگوییم هنگامی که کلمه کلیدی خود را در موتور جستجوگر گوگل جستجو میکنید. نتایج چند خط اول و آخر احتمالا با برچسب Ad نمایش داده میشوند. این برچسب های سبز رنگ، نماد تبلیغات گوگل هستند. ازین به بعد کافیست که توجه بیشتری از خود نشان دهید تا به وضوح انواع تبلیغات را مشاهده نمایید.

گوگل ادوردز برای چه کسانی مناسب است؟

اینکه بگوییم تبلیغ در گوگل ادوردز برای چه کسانی مناسب است مثل این است که بپرسیم خوردن ویتامین برای چه کسی لازم است؟

بدیهی است که برای همه! درست است برای همه! چطور؟

گوگل ادوردز یک سیستم تبلیغاتی بسیار اثربخش و بی حاشیه است. در واقع شما با پرداخت هزینه ای معقول در برابر هزینه های تبلیغاتی گزافی که شرکت های دیجیتال مارکتینگ بابت انجام پروژه های مختلف تبلیغاتی از شما دریافت میکنند، در کمتر از 24 ساعت به صفحه اول گوگل می آیید. به نوعی که مخاطب شما با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط و منتخب شما در کسری از ثانیه با وب سایت شما مواجه خواهد شد.

حالا ما باید از شما بپرسیم که گوگل ادوردز برای چه کسانی مناسب است؟ بی شک همه وب سایت ها میتوانند از گوگل ادوردز استفاده کنند و تاثیرات مثبت و اثر گذار آن را مشاهده نمایند.

برای مثال کافیست تا کلمات مرتبط با بیزنس های مختلف همچون محصولات فروشگاه های اینترنتی، خدمات وب سایت ها و ... را جستجو نمایید تا با انبوهی از تبلیغات گوگل ادوردز مواجه شوید. در بین نتایج به دست آمده وب سایت های مشهوری را خواهید دید که در حالت سئو عادی هم در خط اول گوگل قرار دارند با این حال خود را از تاثیرات گوگل ادوردز بی نصیب نگذاشته اند.

فرقی ندارد که یک وب سایت تازه تاسیس باشید که میخواهد پله های رشد و توسعه را سریع بپیماید و یا یک وب سایت مشهور که رقبای قدرتمند زیادی دارد. در هر صورت گوگل ادوردز فرصت چند برابر دیده شدن شما را فراهم می‌سازد، که می‌تواند در کمتر از یک روز ترافیک سایت شما را به صورت چشمگیری افزایش دهد. راستی در بحث تبلیغات و فروش چه عاملی از دیده شدن و افزایش ترافیک می‌تواند مهم تر باشد؟

همه می‌توانند تبلیغات گوگل داشته باشند؟

گوگل ادوردز مصرفی کاملا همگانی دارد و تنها لازمه استفاده از این تبلیغات عضویت در وب سایت گوگل ادوردز و شارژ اکانت ادوردز می‌باشد. با ثبت نام در وب سایت گوگل ادوردز صاحب اکانت شخصی خواهید شد. در این اکانت امکان راه اندازی کمپین تبلیغاتی شما فراهم خواهد شد. در سایت گوگل ادوردز آموزش های فراوانی برای افراد مبتدی در نظر گرفته است تا در صورت عدم آشنایی با این سرویس با مشکلی مواجه نشوند اما اگر این آموزشات کتبی کافی نباشد امکان مشاوره آنلاین هم فراهم گردیده است.

در همه جای دنیا شرکت های واسطه و تسهیل گری برای تبلیغات در گوگل وجود دارند که با تجربه کافی می‌توانند فرصت مناسب را صرف برپایی کمپین تبلیغاتی وب سایت شما کنند. در ایران نیز شرکت پارس ادوردز با تجربه برپایی کمپین های متعدد، شناخت کلمات کلیدی متناسب برای هر بیزنس و وب سایت، آشنایی با قوانین و مقررات گوگل می‌تواند اثربخشی تبلیغات گوگل شما را چندین برابر سازد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر تجربه راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز را ندارید حتما با یک شرکت واسطه مشورت کنید. همچنین برای یادگیری در زمینه گوگل ادوردز می توانید مقالات آموزشی و فیلم های آموزش گوگل ادوردز را در وبلاگ پارس ادوردز مشاهده کنید.