به گزارش پارس نیوز، 

 حجت میرزایی در دهمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و چهارمین کنفرانس مدیریت شهری اقتصاد نوین شهری و درآمدهای پایدار اظهار داشت: در این کنفرانس قرار است درباره نظام مالی و اقتصاد شهری صحبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه نظام مالیه به پاشنه آشیل شهرها تبدیل شده، گفت: منابع مورد نیاز برای اتمام پروژه 8 کلانشهر 150 هزار میلیارد تومان است و برای شهر تهران در 5 سال آینده نیاز به 200 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌ها داریم.

میرزایی گفت: برای 8 کلانشهر کشور در 5 سال آینده نزدیک به 400 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است و در حال حاضر اقتصاد شهرها ظرفیت تامین این منابع را ندارند. چرا که دارای نظام مالی سنتی و عقب‌مانده‌ای در کلانشهرها هستیم.

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: توانمندسازی سرمایه انسانی و به کارگیری گسترده فناوری‌های جدید در بازسازی مالی تاثیرگذار است.

وی افزود: باید در راستایی حرکت کنیم که اقتصاد شهری نوسازی شود و اقتصاد وابسته به ساخت و ساز به اقتصاد فناوری نوین ارتقا پیدا کند.

میرزایی افزود: فقط اقتصاد شهری نیست که توسعه نیافته است بلکه دانش اقتصاد شهری نیز نیاز به بازسازی دارد.

وی درباره جلسه هم‌اندیشی معاونت‌های برنامه‌ریزی کلانشهرها نیز اظهار داشت: در این جلسه درباره دیپلماسی کلانشهرها و تقویت آن اقداماتی انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران افزود: اصلاح نظام تشکیلات و ساختار حقوق و دستمزد نیز در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

میرزایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای اقتصاد شهری پایتخت دارید، گفت: شهرداری ظرفیت منابع انسانی خوبی دارد و متناسب با این نیاز تدارک‌های لازم دیده نشده است. لذا نیازمند توانمندسازی جدی در این زمینه هستیم.