به گزارش پارس نیوز، 

سیدمحمد بطحایی امروز در حاشیه مرحله دوم انتخابات عضویت نمایندگان فرهنگیان در هیئت امنای صندوق ذخیره در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گزارش حسابرسی سال گذشته صندوق ذخیره به تصویب نرسیده است بنابراین نمی‌توانیم سود امسال را اعلام کنیم البته اشکالاتی در فرآیند حسابرسی وجود داشت اما در تلاش هستیم، صورت های مالی سریعتر به تصویب هیئت امنا برسد. اگر چه براساس برآوردهای صورت گرفته این پول 500 میلیارد تومان تعیین شده است اما نیاز به بررسی بیشتر آن داریم.

وی در خصوص ابلاغ بخشنامه کسر 5 درصد از حقوق فرهنگیان و واریز به صندوق ذخیره گفت: این بخشنامه بدین جهت است تا توان سرمایه گذاری صندوق توسعه یابد. البته کسر 5 درصد از حقوق کاملا در ا ختیار معلمان است و افراد بازنشسته نیز می‌توانند در صورت تمایل عضویت خود را ادامه دهند اما سهم دولت به آنها تخصیص نمی‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان یک شرکت غیردولتی است و می‌تواند با هر شرکت صاحب صلاحیت قرارداد منعقد کند افزود: این صندوق موظف است در زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری کند که میزان سودآوری بالاتری دارد و نباید بنابر ملاحظات با برخی شرکت‌ها که سوددهی کمتری  دارند سرمایه‌گذاری کند.

بطحایی درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: پروند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره قرهنگیان به قوه قضاییه ارسال شده و منتظریم قوه قضاییه با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهد موارد تخلف را شناسایی و متخلفان را ملزم به بازگشت پول و سرمایه فرهنگیان کند و در این گزارش میزان تخلفات به صورد دقیق اعلام شده است .

وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 96

وی در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 96 وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: تلاش می‌کنیم با همراهی خزانه این رقم را به صورت تنخواه دریافت کو پاداشت پایان خدمت فرهنگیان را پرداخت کنیم.

وزیرآموزش و پرورش در خصوص وضعیت جذب دانش آموز در پایه هفتم مدارس سمپاد عنوان کرد: با برگزاری آزمون ورودی مدارس مخالف هستیم چرا که این آزمون‌ها در دوره ابتدایی فشار بسیاری را به دانش آموزان تحمیل می‌کند البته تا چند روز آینده نحوه پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد اعلام خواهد شد. و دیگر آزمون به صورت تستی نخواهیم داشت و روش جذب تا پایان این هفته اعلام خواهد شد البته قطعا نمی توان با 200 هزار نفر دانش آموز محاسبه کرد ولی با روشهایی که درنظر می گیریم افراد توانمندن را شناسایی خواهیم کرد.