به گزارش پارس نیوز، 

وزیر دادگستری کشورمان در دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان اظهار داشت: تشابهات فرهنگی و تاریخی مشترکی بین ما و پاکستان وجود دارد و انتقال تجارب بین دو کشور می‌تواند شفابخش درد‌های مشترک باشد.

سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری کشورمان در دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان اظهار داشت: تشابهات فرهنگی و تاریخی مشترکی بین ما و پاکستان وجود دارد و انتقال تجارب بین دو کشور می‌تواند شفابخش درد‌های مشترک باشد.

آوائی به اهمیت جایگاه قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: قوه قضاییه پاکستان قوه مستقلی است و باید به قضات پاکستان این عزت و اقتدار را تبریک بگوییم.

وی در خصوص قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: از نکات قوه قضاییه کشور ما گزینش و استخدام قضات صالح و فاضل است که در مقابل فشار‌ها و و سوسه ها بتوانند مقاومت کنند و شرافت حرفه‌ای خود را معامله نکنند.

آوائی همچنین تاکید کرد: ما در زمینه مشترکات می‌توانیم بیش از پیش با همدیگر همکاری کنیم و هیچ مانعی برای توسعه روابطمان وجود ندارد و کافی است اراده کنیم؛ تقویت همکاری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند در زمینه های مختلف از جمله توسعه روابط تجاری و اقتصادی به ما کمک کند.

وزیر دادگستری با تشریح موضع غرب در قبال مساله حقوق بشر و نگاه گزینشی آنان به کشورهای اسلامی در رابطه با این موضوع تصریح کرد: کشورهای اسلامی در رابطه با موضوع حقوق بشر تحت فشار و ظلم هستند و این در حالیست که فرهنگ ما متفاوت با غرب و بسیار متعالی است و منصفانه نیست در زمینه حقوق بشر ارزش‌های خود را کنار بگذاریم و تسلیم فرهنگ‌های دیگر شویم؛ شاهد هستیم در چند سال اخیر به خاطر ضربه زدن به اسلام که دینی سرشار از فهم و عقلانیت است چه چهره‌ متفاوتی به نمایش گذاشته اند و آن را دینی خشن و غیر منطقی جلوه می دهند؛ لذا در این فضا ما برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی نیاز بیشتری به همکاری داریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در زمینه قاچاق مواد مخدر ما تلاش های گسترده و مداومی داشته ایم و در این راه بهترین جوانان خود را از دست داده ایم که در اروپا و غرب کسی گرفتار معضل اعتیاد نشود اما به جای اینکه مورد تقدیر قرار بگیریم، بعضاً شماتت هم شده ایم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ما فرهنگ و زبان و درد‌های مشترک داریم و می‌توانیم درمان مشترکی برای غلبه با این مشکلات پیدا کنیم و امیدواریم با هماهنگی مجموعه قضایی بتوانیم تیم مشترکی را برای همکاری‌های حقوقی و قضایی و بررسی پیشنهادات موجود تعیین کنیم.

در ادامه این دیدار اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان گفت: روابط دو کشور ایران و پاکستان روابط دوستانه و با ایدیولوژی و جغرفیای مشترک است و اسلام حلقه اتصال این دو کشور است.

دادستان کل پاکستان افزود: پاکستان کمک‌ها و حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کند و پشتیبان ایران است و امیدواریم این همکاری‌ها بین دو کشور ادامه یابد.

وی افزود: موضوعاتی همچون انتقال تجارت و همکاری‌های دو جانبه و ... در دستور کار دو طرف قرار دارد. امیدواریم در قالب همکاری با یکدیگر سطح تبادلات را ارتقا ببخشیم.

دادستان کل پاکستان در خاتمه تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی جهت مبارزه با مواد مخدر در دو کشور وجود دارد و ما در مرکز بین المللی داوری نیز می‌توانیم همکاری‌های مجدانه‌ای داشته باشیم. همچین تبادل دانشجویان حقوقی نیز از مواردی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.