به گزارش پارس نیوز، 

رضا نفیسی از بازگشایی مرز مهران در ساعت 24 شب 22 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: مرز مهران که شب گذشته به خاطر برگزاری انتخابات مجلس عراق بسته شده بود، امشب پس از پایان انتخابات بازگشایی می‌شود.

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات پارلمان کشور عراق فعالیت تجاری و تردد مسافران از مرزهای ورودی به این کشور از جمله از مرز مهران به عراق از سر گرفته می‌شود .

مدیرکل دفتر ترانزیت و حملو‌نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای خاطرنشان کرد: درسال گذشته، بیش از دو میلیون و 858 هزار تن کالا در قالب 171 هزار و 700 سرویس در استان ایلام جابجا شده است که از لحاظ بارنامه 3درصد و میزان تناژ کالای حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است

گفتنی است، استان ایلام در حدود ۱/۲ درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد. این استان در غرب دامنه سلسله کوه های زاگرس بین 31 درجه و 58 دقیقه تا 34 درجه و 15 دقیقه پهنای شمالی از خط استوا و 45 درجه و 24 دقیقه تا 48 درجه و 10 دقیقه درازای شرقی از نیمروز گرینویچ در گوشه غربی ایران قرار گرفته است.. استان ایلام با 20133 کیلومتر مربع‌ مساحت‌ در غرب‌ کشور واقع‌ شده‌ است‌. بر اساس‌ آخرین ‌تقسیمات‌ کشوری استان‌ ایلام‌ دارای 10 شهرستان، 24 شهر ، 21 بخش ، 41 دهستان و شهر ایلام‌ مرکز استان‌ ایلام‌ است‌. این‌ استان‌ از جنوب‌ با استان خوزستان ازشرق‌ با استان لرستان و از شمال‌ با استان کرمانشاه و از سمت‌ غرب‌ با 425 کیلومتر مرز مشترک‌ با کشور عراق‌ همجوار است‌.