به گزارش پارس نیوز، 

حسین شهبازی با اشاره به ورود توده گرد و غبار به کشور از دیروز (۲۳ اردیبهشت) اظهار کرد: این توده گرد و غبار از نواحی غربی و جنوب‌غربی وارد شهر تهران و سبب شده است که شاخص کیفیت هوای پایتخت از شرایط پاک به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس برسد.

وی ادامه داد: این توده گرد و غبار سبب افزایش غلظت آلاینده pm۲.۵ و pm۱۰ در سطح شهر تهران شده و وضعیت هر دو این آلاینده درحال حاضر در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه گرد و غبار معمولا چند ساعتی در شهر مانده و بر کیفیت هوای شهر اثر می‌گذارد، تصریح کرد: به احتمال زیاد این گرد و غبار تا فردا (۲۳ اردیبهشت) از شهر خارج می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان تصریح کرد: طی فردا (۲۳ اردیبهشت) برای برخی ساعات به ویژه شبانگاه وزش باد شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز با شاخص میانگین 38 در شرایط پاک قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای پایتخت هم اکنون با شاخص میانگین 140 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.