به گزارش پارس نیوز، 

 غلامرضا شریعتی امروز در آئین افتتاح بزرگترین مرکز عملیات نگهداری و تعمیرات شبکه برق فشار متوسط غرب اهواز با بیان اینکه خوزستان در دوران جنگ به دلیل تخریب زیرساخت‌هایش در زمینه توسعه از دیگر استان‌ها عقب افتاد، اظهار داشت: به جایی رسیدیم که خوزستان با وجود اینکه 30 سال قبل تنها استان دارای خط گرم بود در برهه‌ای از زمان فاقد این گروه شد.

وی افزود: خوزستان بیشترین مصرف برق کشور را بعد از تهران دارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال مصرف برق در تهران 9 هزار و 200 و خوزستان 8هزار و 600 خواهد بود که بیشترین مصرف را نشان می‌دهد.

استاندار خوزستان بیان کرد: بیشترین تعداد پست موقت در استان خوزستان وجود دارد اما همچنان کمبودهایی در زمینه برق در استان مشهود است که تلاش مضاعف صنعت برق خوزستان را نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه هر چه بیشتر برای پایداری شبکه برق تلاش شود سرمایه گذاران برای ورود به استان ترغیب می‌شوند، گفت: در هشتم بهمن ماه 95 به دلیل آلودگی 10 هزار میکروموس مشکلاتی در برق خوزستان ایجاد شد ولی در آذر ماه سال گذشته با وجود طوفان گردوخاک با آلودگی 9 هزار و 990 میکروموس به دلیل تلاش‌هایی که برای بهبود وضعیت شبکه برق انجام شد کمترین مشکل برقی رخ داد.

شریعتی توضیح داد: باید تا سال آینده بیش از هزار و 700 کلید بریکر گازی در سطح استان نصب شود که البته تاکنون 200 کلید تهیه شده و مدیرعامل توزیع برق اهواز نیز تهیه 700 کلید را تا پایان امسال قول داده است.

وی به تلاش برای احداث 14 پست GIS در استان اشاره کرد و گفت: انجام این کار به صدها میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.