به گزارش پارس نیوز، 

علی سروش در این مراسم که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اظهار داشت: برخی از بیماران سل به پروتکل درمانی پاسخ می‌دهند و بعضی از بیماران به‌دلیل مقاومت‌هایی که دارند به درمان‌های روتین این بیماری جواب نمی‌دهند که باید مدت طولانی در یک مرکز مجهز تحت درمان باشند.

سروش با بیان اینکه مرکز درمان بیماران که سل مقاوم به درمان برای پذیرش اینگونه بیماران است، بیان کرد: این بیماران مدت طولانی باید در یک مرکز مجهز و تحت شرایط خاص برای نگهداری حضور داشته باشند زیرا این بیماری برای بیمار، خانواده و اطرافیان مخاطراتی ایجاد می‌کند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) این مرکز را یک بیمارستان کوچک برای بیماران سل مقاوم به درمان دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز بیماران مقاوم به درمان سل را تحت نظر اساتید گروه عفونی درمان ‌می‌کند زیرا این بیماران باید مدت طولانی همچون 12 تا 18 ماه تحت نظر باشند.

سروش اعتبار ساخت و تجهیز این مرکز درمانی را دو میلیارد تومان بیان کرد و افزود: این مرکز دارای 10 تخت بوده که 8 تخت برای بیماران دارای سل مقاوم به درمان و دو تخت نیز برای بیماران به سل مقاوم‌تر اختصاص یافته است که پیش از این بیماران به تهران یا تبریز منتقل می‌شدند.

به گزارش تسنیم ساخت مرکز درمان بیماران سل مقاوم به درمان از ابتدای سال 1394 آغاز شد و اخذ مجوز و پروانه بهره‌برداری تحت عنوان یکی از مراکز اقماری مجتمع بزرگ بیمارستان امام رضا(ع)، تخصیص چارت سازمانی و ردیف اعتباری ویژه جهت تأمین هزینه‌های جاری و تخصیص سختی شرایط کار ویژه کارکنان شاغل در مرکز از جمله چالشهای احداث آن بوده است.