به گزارش پارس نیوز، 

محسن غفوریان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از معلمان مدارس استثنایی در اردوگاه بادله ساری افزود: اعتبارات ما از 22 میلیارد تومان در سال 92 به 127 میلیارد تومان در سال 97 افزایش یافته است.
وی افزود: همچنین در طول سه سال اخیر فعالیت های قابل ملاحظه ای در سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام شده که آثار آن در آینده نزدیک نمایان تر می شود.
غفوریان گفت: خدمات حمایتی برای دانش آموزان مقوله موثری در افزایش پوشش تحصیلی در کشور است و در این زمینه سرویس ایاب و ذهاب و ارائه خدمات توانبخشی به جامعه هدف، شاهد فعالیت های خوبی بوده ایم، هرچند نیاز است این خدمات توسعه یابد.
وی اظهار کرد: در زمینه مسائل پرسنلی کارکنان هم هرچند از سال 81 با اجرای طرح تجمیع در وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختیارات پرسنلی، اداری و مالی خود را از دست داده و این اختیارات به ادارات کل و مناطق واگذار شده اما تلاش های خوبی بویژه در زمینه سنوات خدمتی فرهنگیان این بخش صورت گرفت، هرچند دیون همکاران ما همچنان مورد مطالبه است.
معاون آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: برای اینکه فرایند آموزشی موفقیت آمیزی داشته باشیم باید با اولیای دانش آموزان ویژه و مشکلات آنها ارتباط داشته و دست و پنجه نرم و برنامه ریزی کنیم و شرایط را برای آموزش هموار نماییم.
وی گفت: به جامعه ای خدمت می کنیم و به افرادی آموزش می دهیم که استعداد خاصی دارند به گونه ای که 380 نفر از دانش آموزان با نیاژهای ویژه امسال در کنکور سراسری و موسسات آموزش عالی موفق به قبولی شدند که از این تعداد 10 تا 15 نفر رتبه های دو و سه رقمی کسب کردند.
**هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مازندران
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران نیز در این آیین گفت: 90 واحد آموزشی در سطح استان در حال پوشش هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه است.
سید حسین قاسمی افزود: این دانش آموزان در طیف ها و معلولیت های مختلف در مدارس استثنایی و عادی تحت پوشش آموزش توانبخشی و فعالیت های فرهنگی و تربیتی قرار دارند.
مازندران بیش از 530 هزار دانش آموز دارد.
7335/1899