به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ محمد روحانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اینک 800 گروه جهادی شناسنامه دار در عرصه های مختلف خراسان رضوی فعالیت دارند. که متوسط تعداد اعضا در هر یک از این گروهها 15 نفر است.
وی ادامه داد: امسال 200 روستا در قالب 40 دهستان در سطح خراسان رضوی شناسایی شده تا کارهای جهادی به صورت متمرکز توسط این 800 گروه در آنها انجام شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی همچنین گفت: با صحبتهایی که با شهردار مشهد انجام شد قرار بر این است امسال تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی و خانگی به صورت سازمان یافته تر و با برند مشخص فعالیت کنند. پارسال این تولیدکنندگان 60 نمایشگاه عرضه صنایع دستی و تولیدی برگزار کردند که هشت نمایشگاه در مشهد بود. همچنین با همکاری استانداری خراسان رضوی در نمایشگاه قازان جمهوری تاتارستان حضور یافتیم.
وی افزود: ویزیت رایگان 38 هزار نفر توسط 150 تیم پزشکی، حضور 400 گروه جهادی در روستاها در قالب طرح همگام با کشاورز، مرمت، بهسازی و زیباسازی 200 مدرسه با همکاری دانش آموزان و مرمت، تکمیل و ساخت 600 خانه محروم و 100 مسجد از دیگر کارهایی است که جهادگران خراسان رضوی پارسال انجام داده اند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی ادامه داد: پارسال همچنین بیابان زدایی هزار هکتار در شهرستان خواف، کاشت 70 هزار نهال با همکاری اداره منابع طبیعی، احیا 80 رشته قنات با همکاری آستان قدس رضوی و مردم و همچنین واکسیناسیون پرندگان در سطح هزار روستای این استان انجام شد.
وی گفت: پارسال 200 میلیارد ریال وام قرض الحسنه نیز پرداخت شد. طرح پروار بندی گوساله در 20 واحد 15 راسی شهرهای چناران و قوچان و دام سبک در سطح 100 واحد زاوین کلات از پارسال شروع شد و امسال قصد داریم این تعداد را به 200 واحد توسعه دهیم.
او افزود: حضور در مناطق زلزله زده و سیل زده خراسان رضوی، مشارکت در بازسازی و آوار برداری شش روستا با 520 خانوار در مناطق زلزله زده کرمانشاه، تحویل 640 دستگاه کانکس، 70 چشمه حمام و 90 چشمه سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات دیگر اقدامات جهادگران خراسان رضوی طی پارسال بوده است.
7507/1858