به گزارش پارس نیوز، 

علی ربیعی با معلمان ایرانی مقیم در دانمارک در سفارت ایران در این کشور دیدار کرد و هدف از این دیدار را گفت وگو پیرامون این شغل دانست و اظهار کرد: مشکلات فرهنگی ما به نادیده گرفتن ارزش کار باز می گردد.

وی در ادامه به وظایف سنگین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه ، وزارتخانه مردم است که همه به نوعی با آن در ارتباط هستند و وقتی که در این حوزه کاری انجام می شود حس خوب و راضی کننده ای داریم .

ربیعی تاکید کرد: مشکل اصلی کشور نه اقتصادی است نه سیاسی؛ بلکه مشکل کشور به فرهنگ، ارتباطات، نوع تعامل با کار و محیط و کسب منفعت برای جامعه باز می گردد که لازم است در این حوزه بیشتر کار کنیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برخی از ارزش ها مثبت هستند که نیازمندیم این حوزه ها را سرپا نگه داریم .

وی در ادامه با بیان این که باید برای حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی در میان کشورهای دیگر تلاش کنیم، تصریح کرد: این کار خیلی باارزش و عظیمی است .
وی در ادامه به شغل معلمی هم اشاره کرد و گفت: معلمی کار با ارزشی است و ما هنوز با خاطرات کودکی و معلمان خود زندگی می کنیم و از آنها تاثیر می گیریم .
ربیعی تاکید کرد : معلمان در شکل گیری شخصیت کودکان نقش بسیار موثری دارند و من نیز شخصیت خودم را متاثر از معلم خود می دانم .
وی تاثیر گیری کودکان از معلمان خود را ناشی از تاثیر قدرت معنوی دانست که زور هیچ گونه نقشی در آن ندارد .