به گزارش پارس نیوز، 

حدود یک ماه از استعفای محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران می گذرد و هنوز 21 عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش به دنبال گزینه‌ای مناسب برای اداره کلانشهر تهران هستند.

تهرانی که به اذعان برخی از اصلاح‌طلبان در اوج سازندگی و شکوفایی تبدیل به شهر سوخته شده بود حال حاضر با متوقف شدن پروژه‌های شهری، اخراج کارکنان و بدهی‌های کلان به گفته همان افراد دارای کارنامه قابل قبولی شده است.

 

8 ماه از مدیریت پنجم شهر تهران می‌گذرد و همچنان اعضای شورای شهر تهران گزینه‌های مختلف را برای شهرداری تهران مورد بررسی قرار می‌دهند البته به دنبال شهرداری هستند که بیمار نباشد و توسط دستگاه‌های ذیربط تأیید شود و همین‌طور در سوابق مدیریت خود کارنامه قابل قبولی داشته باشد. 

روند انتخاب شهردار به این شکل بوده که با حمایت گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب 7 نفر، آقایان محمدعلی افشار، پیروز حناچی، محمود حجتی، سیدمحمود حسینی، سمیع‌الله حسینی مکارم، انصاری لاری و حجت میرزایی برای شهرداری تهران انتخاب شدند که از این تعداد دو نفر از آنها آقایان انصاری لاری و حجتی وزیر فعلی جهاد کشاورزی انصراف دادند و 5 نفر دیگر تا به امروز برنامه‌های خود را برای اداره شهر ارائه دادند.

یک منبع آگاه گفت: محمدعلی افشانی و سمیع‌الله حسینی مکارم دو گزینه اصلی شهرداری تهران خواهند بود. 

وی ادامه داد: در ضمن انتخاب محسن هاشمی برای شهرداری تهران کلاً منتفی شده است و از همین 5 نفر شهردار انتخاب خواهد شد. 

به گزارش فارس،  در جلسه علنی شورای شهر تهران 2 نفر از نامزدهای تصدی شهرداری تهران مشخص و در جلسه روز 23 اردیبهشت شهردار تهران انتخاب می‌شود. قطعاً تا انتخاب نهایی شهردار باید پروسه تأیید شهردار و زدن حکم از سوی وزیر کشور طی شود.