به گزارش پارس نیوز، 

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش حجت میرزایی برای پست شهرداری تهران نظرات خود را بیان کردند و حجت نظری به عنوان اولین عضو شورا درباره گزارش ارائه شده گفت: در مورد کاهش سن مدیران خود چه برنامه‌ای دارید؟ در مورد ساماندهی وضعیت ترافیکی تهران و آلودگی هوا چه برنامه‌ای دارید؟

وی با بیان اینکه شما صحبت از حیات شبانه تهران کردید اما این سبک زندگی موافقین و مخالفینی دارد،‌ گفت: برنامه‌ای برای احیای حیات شبانه دارید و سوال من این است که برای افزایش درآمدهای پایدار در شهر چه جایگزین و برنامه‌هایی دارید؟

نظری با بیان اینکه شهرداری به پیمانکاران زیادی مقروض است، گفت: همچنین نیروی مازاد در شهرداری تهران یکی از مشکلات است و باید عنوان کنید که چه برنامه‌ای برای ساماندهی این مسئله دارید؟

به گزارش ایسنا، در ادامه سالاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز به بیان سوالات خود پرداخت و گفت: شما آقای میرزایی هشت ماه است که با ما همکاری می‌کنید اما شما نظراتتان بیشتر بر اساس مبانی نظری بود و نظرات شما بیشتر برنامه‌های بلندمدت بود اما ما سه سال پیش روی خود داریم و به ما بگویید که در این سه سال با توجه به مشکلات فعلی چه کار می‌خواهید بکنید؟

در ادامه حسن رسولی نیز با بیان اینکه من از شهروندان تهران بابت تحمیل هزینه جابجایی شهردار عذر می‌خواهم، گفت: میرزایی به درستی اهمیت شهر تهران و مشکلات آن را بیان کرد؛ اما جای سوال است که تا کنون چند سازمان در حد و اندازه تهران اداره کردید؟

وی خطاب به میرزایی ادامه داد: با توجه به مطالبات عمدتا ناحقی که متوجه شهرداری است و یکی از علل استعفای نجفی بود تا چه میزان آمادگی ایستادگی دارید و چگونه در جایگاه مدیریت شهری که کمترین حمایت را از سوی سران قوا دارد می‌خواهید 200 هزار میلیارد تومان بدون گران کردن شهر، منابع را تامین کنید.

شهربانو امانی نیز خطاب به کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه جای خالی اهداف کمی شما مشهود است و ما نمی‌دانیم از کجا به کجا می‌خواهید بروید؟ گفت: باید درآمدهای پایدار شهر را جدی گرفت و به تعاملات بین بخشی توجه ویژه‌ای کرد.

وی با بیان اینکه زنان در شفاف سازی و سالم سازی سازمان‌ها نقش بسزایی دارند، گفت: آقای میرزایی اگر شما شهردار شدید به چه میزان از حضور و ظرفیت زنان استفاده می‌کنید و اگر شهردار نشدید آیا حاضرید که در مدیریت شهردار منتخب کار کنید؟

در ادامه مرتضی الویری هم با بیان اینکه یکی از مسائل مهم این روزهای شهرداری تهران نیروی انسانی مازاد است، گفت: به ازای هر پست در شهرداری تهران چهار نفر نیرو وجود دارد و چگونه می‌خواهید این مسئله را حل کنید؟

وی با بیان اینکه آیا در کنار کسب منابع جدید به برون سپاری و جذب مشارکت‌ها اعتقاد دارید؟ گفت: تعامل شما با مراکزی همچون مجلس، دولت و ... که بر روی عملکرد شما اثرگذار هستند، چیست؟

به گزارش ایسنا، در ادامه میرلوحی نیز به طرح سوالاتی پرداخت و گفت: راه حل‌های شما مرا قانع نکرد و بگویید که در چند سال آینده چه کار می‌خواهید انجام دهیم؟ در حالیکه دوستان ما نازک نارنجی هستند و چگونه می‌خواهید بگویید در شهرداری 6000 نیروی زیر دیپلم داریم و چهار برابر نیروی مازاد حقوق می‌گیرند.

مسجدجامعی نیز با بیان اینکه چگونه می‌توان نظام مالیه شهرداری را بدون به هم خوردن عدالت اصلاح کرد، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نیز تهران مرکز خلاقیت است و چگونه می‌توان این مرجعیت را حفظ کرد و برایم جای سوال است که چرا در برنامه‌های شما جای محله محوری خالی است در حالیکه هر محله تهران ویژگی‌های خاصی برای سرمایه گذاری دارد.

در ادامه فراهانی نیز با بیان اینکه اولین چالش اصلی تهرانی‌ها ترافیک است، گفت: تهرانی‌ها 20 میلیون ساعت خود را در ترافیک از دست می‌دهند و همچنین آلودگی هوا بلای جان تهران شده به گونه‌ای که بابت آلودگی هوا در تهران با اندازه یک بوئینگ 500 نفره تلفات می‌دهیم و مشخصا برنامه عملیاتی شما برای کاهش این مشکلات در سه سال آینده چیست؟

همچنین فخاری نیز از میرزایی سوال پرسید که برای زیست بهتر زنان، جوانان و ... چه برنامه مشخصی دارید؟

ناهید خداکرمی نیز با طرح این سوال که چه برنامه‌ای برای استفاده از پتانسیل تهران در حوزه اجتماعی و تاریخی دارید؟ گفت: با توجه به برنامه مدیریت یکپارچه شهری شما باید در جلسات هیات دولت حضور داشته باشید. آیا این توان را در خود می‌بینید که با اعضای دولت ارتباط موثری داشته باشید.

وی با بیان اینکه شما هفت ماه است که در شهرداری مشغول به کار هستید، گفت: در این مدت چند نفر که نمی‌شناختید و از حلقه اطراف شما نبودند را تنها به علت ایده خلاقانه جذب کردید.

همچنین علیخانی نیز خطاب به میرزایی گفت: آیا رویکرد شما در مواجهه و همراهی با شورا به مانند نجفی است؟ و آیا شما مشکل عدم ارتباط اتوماسیونی اعضا با شهردار را حل می‌کنید.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی نیز در واکنش به سوالات زیاد اعضای شورای شهر گفت: قرار بود هر عضو تنها سه دقیقه سوال بپرسد اما این زمان از سوی اعضا رعایت نمی‌شود و به همین دلیل کاندیدای مورد نظر نمی‌تواند به علت ضیق وقت نمی‌تواند به همه سوالات پاسخ دهد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از آنجایی که روز سه شنبه دو کاندیدای نهایی مشخص می‌شوند، کاندیداها سوالات خود را به صورت تلفنی یا مکتوب به اعضای شورا پاسخ دهند.

ادامه دارد...