به گزارش پارس نیوز، 

حمید ضیایی پرور روز یکشنبه با اشاره به فراز و نشیب ها و مشکلات برپایی دوره های قبل جشنواره های مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در نهایت منجر به توقف آن شد، اظهار داشت: با همت و تلاش معاون فعلی مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد این رویداد مجدد پویا شود.
وی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره، هفته گذشته در محل معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی تشکیل و با نظر اعضا، «محمد مهدی فرقانی» به عنوان دبیر دوره آتی جشنواره انتخاب شد.
ضیایی پرور ادامه داد: تمامی برنامه ریزی های لازم مربوط به نحوه برگزاری و دیگر مسائل این جشنواره در معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی در حال انجام است و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بیستمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها اسفندماه 1392 برگزار شد و از آن زمان تاکنون، این جشنواره فعالیتی نداشت.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها از انتشار فراخوان بیست و یکمین دوره جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها و همچنین راه اندازی سایت ویژه این رویداد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این دوره جشنواره با حضور فعالان سه حوزه مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری همراه با مطبوعات محلی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
به گفته وی با توجه به همزمانی برگزاری این جشنواره در کنار نمایشگاههای مطبوعات، این جشنواره بعضا کمرنگ تر جلوه داده شده و فراز و نشیب هایی را به همراه داشت از این رو مقرر شد تا جشنواره ضمن احیای مجدد، امسال به صورت مجزا برگزار شود.
به گزارش ایرنا، تاکنون بیست دوره جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی با حضور خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی سراسری، مطبوعات محلی و منطقه ای در کشور برگزار شده است.
خبر، گزارش، عکس، مصاحبه، میزگرد، سرمقاله، مقاله با رویکرد نقد، تحلیل و تفسیر، تیتر، صفحه آرایی، طنز، ادبی نویسی و جدول و سرگرمی از جمله سرفصلهایی است که طی دوره های مختلف رفته رفته به عناوین این رویداد رسانه ای افزوده شده است.
در دوره های پایانی و قبل از توقف کامل جشنواره، بخش های جدیدی همچون حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، شهدای مطبوعات، پیشکسوتان و پاکیزه نویسی زبان فارسی و بخش ویژه به سرفصل های این رویداد اضافه شد.
فراهنگ ** 1355**1055