به گزارش پارس نیوز، 

بابک عدلی مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی در کل کشور و در مناطق محروم برنامه‌هایی برای ویزیت رایگان بیماران، اقدامات درمانی و اقدامات ارجاعی را در سال جدید دستور کار خود دارد.

مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: در سال جدید در روستای محمدآباد قرچک با ویزیت‌های تخصصی و عمومی و همچنین طرح ارجاع بیماران برای عمل جراحی تخصصی در طی دو روز در روستای محمدآباد انجام شود.

عدلی افزود: طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم و کم برخوردار به‌تناوب زمانی در استان تهران انجام می‌شود.

عضو بسیج جامعه پزشکی استان تهران افزود: در اواخر سال گذشته این طرح در چند شهرستان ازجمله قرچک انجام شد و هم‌اکنون هم  در روستای محمدآباد قرچک در حال انجام است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی مناطق محروم و کم برخوردار از نظر سلامت را که شناسایی می‌کند و گروه‌های تخصصی پزشکی بسیج سازمان تأمین اجتماعی به منطقه‌ی موردنظر اعزام می‌کند و اقدامات درمانی خود را آن منطقه به مردم ارائه می‌دهند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص درمان بیمه‌گذاران تأمین اجتماعی گفت: متولی درمان در کل کشو، وزارت بهداشت است سازمان تأمین اجتماعی اولین بیمه‌گزار کشور و دومین بیمه ارائه‌دهنده درمان در کل کشور است و متولی درمان در کشور وزارت بهداشت و درمان است.

وی تصریح کرد: در مناطق مختلف کشور از بیمارستان‌های دانشگاهی جهت رفاه حال بیمه‌گزاران خرید خدمت می‌کنیم.

عدلی تأکید کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های استان تهران حضور معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی و بخش درمان مستقیم پررنگ است یعنی در شهرهای ورامین، اسلامشهر، شهریار، شهر قدس با 4 بیمارستان فعالیت‌های خودشان را جهت رفاه کارگران به نحو احسنت انجام می‌دهند.

مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی استان تهران اظهار داشت: مراکز درمانی سرپایی قرچک و حتی پیشوا که آماده‌ی افتتاح است و پاکدشت و شهرستان‌های اطراف تهران که عملاً درمان مستقیم سازمان حضور پررنگی دارند.
عضو بسیج جامعه پزشکی استان تهران گفت: اگر سازمان تأمین اجتماعی بخواهد در هر شهر و هر محله‌ای درمانگاه و بیمارستان بسازد بر اساس شاخص جمعیتی است و بر همین اساس مراکز درمانی را تعریف می‌کند.
مدیرکل درمان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بیمارستان 15 خرداد از بیمارستان‌های موفق است که در استان تهران خدمات جنرال ارائه می‌دهد.

عدلی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساختمان و کلینیک در مکان جدید و بر اساس فرمت و طرح مراکز درمانی مجدد ساخته شود کلینیک قدیمی با توجه به فرسودگی ساختمان، امکان افزایش فضای درمانی و حتی بازسازی وجود ندارد.