به گزارش پارس نیوز، 

دکتر 'محمدحسن بمانیان' افزود: تجویز شیر حیوانات برای درمان یا پیشگیری، هیچ جایگاه علمی در کتابهای طب پزشکی ندارد.
این فوق تخصص آسم و آلرژی به علائم آلرژی اشاره کرد و گفت: این علائم در بخش های مختلف بدن متفاوت است مثلا در پوست موجب کهیر، خارش و اگزما و در چشم با قرمزی، ریزش اشک و خارش بینی، عطسه های مکرر، گرفتگی بینی و آب ریزش همراه است.
وی علائم آلرژی در دستگاه گوارش را تهوع، دل درد، اسهال، دفع خون در مدفوع، ترش کردن ، سوزش و خارش زبان و حلق بیان کرد .
دکتر بمانیان، استفاده از غذای طبیعی و سالم و حذف غذاهای افزودنی مانند سوسیس ، کالباس، انواع سس ، نوشابه ، تنقلات با طعم مختلف ، ورزش های منظم ، استفاده نکردن از دخانیات و عدم مصرف مشروبات الکی را از جمله راههای پیشگیری از آلرژی دانست.
وی اظهار کرد: همچنین می توان با نگهداری نکردن از گل و گیاه و حیوانات خانگی در منزل، از بین بردن حشرات موذی از جمله سوسک های خانگی و استفاده از گرمایش و سرمایش مطلوب در منزل از آلرژی پیشگیری کرد.
این فوق تخصص آسم و آلرژِی خاطرنشان کرد: شومینه چوب سوز و پنکه برای سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب نیستند.
وی استفاده نکردن از اسپری های خوشبو کننده ، برف شادی و مواد آرایشی در فضای درون منزل، استفاده از شیر مادر در شیرخوار بخصوص 6 ماهه اول زندگی و عدم استفاده از شیر خشک را از دیگر راههای پیشگیری از آلرژی نام برد.
دکتر بمانیان اضافه کرد: آلرژی، واکنش ناخواسته سیستم ایمنی فرد به عوامل مختلف مثل غذا ، دارو ، گرده های گیاهان، برخی از اجزای بدن پرندگان یا حیوانات است.
این فوق تخصص آسم و آلرژی در ادامه به علل و عوامل ابتلای فرد به آسم و آلرژی اشاره کرد و گفت: وجود برخی ژن ها و در واقع استعداد ژنتیکی افراد باعث ایجاد پاسخ ایمنی ناخواسته سیستم ایمنی می شود و از این رو 2 عامل استعداد ژنتیکی و عوامل حساسیت زا باید وجود داشته باشد تا آلرژی و آسم بروز کند.
وی، خس خس سینه ، تنگی نفس ، احساس سنگینی با درد قفسه صدری و سرفه های طولانی مدت (بیش از دو تا سه هفته) را از علائم آسم نام برد و اظهار کرد: آسم، بیماری مزمن ریه است که در آن راههای هوایی بیمار دچار التهاب می شود و عوامل گوناگونی در ایجاد این التهاب نقش دارند که یکی شایعترین آنها حساسیت یا آلرژی است.
6197