به گزارش پارس نیوز، 

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

 سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

حقوق مستمری‌بگیران بهزیستی 14 درصد افزایش می یابد

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین تودیع و معارفه «زهرا امینی» مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، گفت: افزایش 14 درصدی حقوق مستمری بگیران در سال 97 در نظر گرفته شده که از اردیبهشت سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی از اجرای طرح‌های پیشگیری در بخش‌های سوء مصرف مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: تلاش برای کاهش طلاق و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با جدیت در دستور کار است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، افزایش مهارت‌های زندگی، فرزندپروری و توانمندسازی مددجویان خبر داد و افزود: 150 اورژانس اجتماعی در سطح کشور برای کاهش آسیب‌ها راه‌اندازی شده است، همچنین جلوگیری از آسیب‌ها و کمک به افرادی که در معرض خطر هستند، از برنامه‌های اورژانس اجتماعی است.

ادغام اورژانس اجتماعی و دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی

رضا جعفری مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و اورژانس اجتماعی اظهار کرد: طی روزهای اخیر دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و همچنین اورژانس اجتماعی با یکدیگر ادغام شدند.

با توجه به ماهیت مشترک این دو مجموعه با یکدیگر به نظر می رسد می توان با ادغام آن ها به کاهش میزان آسیب های اجتماعی امیدوار بود.

پرداخت هزینه درمان نوزادان معتاد، وظیفه‌ای تعریف نشده بر دوش بهزیستی

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل بهزیستی در خصوص نوزادان و کودکان معتاد که از بیمارستان‌های مختلف به این سازمان منتقل می‌شوند این است که هزینه درمان این کودکان زیاد است و متاسفانه هیچ ارگانی پرداخت هزینه درمان آن‌ها را بر عهده نمی‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: هزینه سم زدایی و درمان هر یک از کودکان و نوزادان معتاد از 4 میلیون تا 20 میلیون تومان متغیر است و در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور تنها سازمانی است که نسبت به پرداخت این هزینه‌ها اقدام می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: هر یک از کودکان و نوزادان معتادی که به شیرخوارگاه‌های سازمان بهزیستی کشور منتقل می‌شوند باید به بیمارستان بازگردانده شوند و تحت درمان قرار بگیرند.

وجود یک هزار و 100 سکونتگاه غیررسمی در کشور

سیدحسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی اظهار کرد: طرح ارائه خدمات مددکاری در سکونتگاه‌های غیررسمی از سال 94 در شهر سبزوار آغاز شد و در حال حاضر این خدمات در سایر نقاطی که این چنین شرایطی دارند نیز به افراد ارائه می شود.

وی با بیان اینکه سند ملی احیا، نوسازی و بهسازی در سال 93 توسط دولت به تصویب رسید، افزود: اجرای طرح ارائه خدمات مددکاری اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی برای نخستین بار به صورت در شهر سبزوار آغاز شد و انجمن مددکاران کشور مجری آن بود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 100 نقطه با ویژگی‌های سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور وجود دارد و این نقاط توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده اند.

موسوی چلک با بیان اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی در نقاط مختلف سایر شهرهای کشور پراکنده هستند، گفت: این در حالی است که بیش از یک سوم جمعیت شهر مشهد را حاشیه نشین‌ها تشکیل می‌دهند.