به گزارش پارس نیوز، 

دکتر مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر در مراسم افتتاحیه این کارگاه با اشاره به تغییرات اقلیمی، توسعه مشارکت جوانان دربرنامه های بشردوستانه زیست محیطی رامثبت ارزیابی کرد و گفت: جوانان به عنوان باروان توانمند هلال احمر در انجام فعالیت های بشردوستانه نقش مهمی در توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دارند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم با اشاره به‌ الزامات قانونی و اسناد حمایتی بنیادین در حفاظت از محیط زیست گفت: در سند چشم انداز 20ساله جمهوری اسلامی ایران، اصل 50 قانون اساسی، استراتژی 2020 فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، استراتژی(YES)، توافق نامه ها وسند یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه(سازمان حفاظت محیط زیست و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وفدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، پیش نویس برنامه راهبردی جمعیت هلال احمر و برنامه راهبردی سازمان جوانان هلال احمر بر مشارکت جوانان در عرصه های مختلف از جمله حفاظت از محیط زیست تاکید کرده اند.

علی گنج کریمی افزود: اعضای سازمان جوانان در رده ها و گروه های سنی مختلف درقالب کانون هایدانشجویی، جوانان، دانش آموزی، غنچه های هلال و روستایی در جهت اجرایی شدن اهداف و برنامه های سازمان جوانان فعابیت می کنند.

وی با اشاره به حضور 20 هزار جوانان عضو سازمان جوانان در هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: این طرح، زمینه و امکان تعامل جوانان با اقشارمختلف مردم فراهم شد و می توان به عنوان یک تجربه موفق در سایر برنامه ها همچون حفاظت از محیط زیست نیز از آن بهره برد.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران نسبت به برنامه ریزی فعالیت های بشردوستانه در مناسبت ها و رویدادهای ویژه زیست محیطی مانند روزهوای پاک (۲۹دی)، زمین پاک(۲ اردیبهشت)، روزجهانی محیط زیست(۱۵خرداد) روزجهانی بیابانزدایی (۲۷خرداد) ، هفته منابع طبیعی تاکید کرد.

گنج کریمی ادامه داد: توجه به موضوعات اثرگذار در برنامه ریزی ها مانند مناطق در معرض سیل و ریزگردها، بوته کاری در نقاط اصلی و منشاء پدیده ریزگردها و مراجعه به گروه‌های اثرگذار همچون قهرمانان ورزشی و نخبگان فرهنگی و هنری را در ترویج فرهنگ حفاطت از محیط زیست، موثر دانست.

همچنین خانم آقایی مدیر دفتر آموزش محیط زیست، نیز گفت: در حال حاضر 80 میلیون نفر به عنوان محیطبان در حفاظت از محیط زیست، همکاری می کنند.