به گزارش پارس نیوز، 

 علی‌اصغر پیوندی ظهر امروز در نهمین گردهمایی نمایندگان ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر کشور و استان‌ها، اظهار داشت: مسئولیت و جایگاه نمایندگان ولی‌فقیه به فرموده امام راحل(ره) بسیار مهم بوده و با حکم امام خمینی(ره) مرحوم آیت‌الله غیوری به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر انتخاب شد و پس از ایشان، حجت‌الاسلام معزی از سوی مقام معظم رهبری به این سمت منصوب شد.

وی افزود: نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر از تجربیات ملی و بین‌المللی زیادی در قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برخوردار است و توصیه من به تمامی نیروها استفاده مطلوب از این تجربیات بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه نگاه حوزه اداری و نمایندگی ولی‌فقیه در این مجموعه یک نگاه یکپارچه است، خاطرنشان کرد: هیچ تضاد و دوگانگی‌ای در جمعیت هلال‌احمر وجود ندارد و این اتحاد و یکپارچگی در سراسر کشور وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم گام‌های بلندتر و مثمرثمرتری برداریم.

پیوندی تصریح کرد: در جمعیت هلال‌احمر نگاه دوستی و محبت را توسعه می‌دهیم و خدا را شاکریم که در این مجموعه مردمی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: حضور در جمعیت هلال‌احمر یک تصمیم داوطلبانه بوده و اگر آمدیم جدا‌شدن از آن سخت است و امیدواریم در زمانی که به‌عنوان خادم مردم در این مجموعه حاضر هستیم بتوانیم برترین و شایسته‌ترین خدمت را ارائه دهیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه این مجموعه در نیمه‌دوم سال 96 ماموریت‌های خاص و ویژه‌ای داشت، گفت: مهمترین ماموریت این ایام در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه، کرمان، بوشهر و تهران بود؛ کشور ما با وجود اقلیم بسیار زیبایی که دارد جزو کشورهای زلزله‌خیز بوده و ایران در سر لیست 34 درصد حوادث و بلایای طبیعی قرار دارد که یکی از آن‌ها زلزله است‌.

پیوندی گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال‌احمر در 6 ماهه دوم سال 96 می‌توان به امدادرسانی به کوهنوردان حادثه اشترانکوه، امدارسانی به حادثه‌دیدگان هواپیمای ترکیه و پرواز تهران-یاسوج، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حوادث میانمار و بنگلادش و خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی اشاره کرد.

وی افزود: مهمترین وظایف در سال 97 بر افزایش اتحاد، همدلی، یکپارچگی، انسجام درونی، خدمت‌رسانی شایسته‌تر و جذب مطلوب‌تر داوطلبان بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر با افتخار به حادثه‌دیدگان حوادث شهری، جاده‌ای و کوهستانی خدمت می‌کند و با افتخار تمام این کار را انجام می‌دهد، اما این کار تنها وظیفه این مجموعه نیست و دیگر مجموعه‌ها هم باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

پیوندی خواستار حمایت مطلوب‌تر مسئولان شد و تصریح کرد: در بحث بودجه با کمبودهایی مواجه هستیم و امیدواریم که با حمایت مسئولان نیازهای امدادی و تجهیزاتی را تامین کنیم تا در زمان ماموریت‌ها و خدمات‌رسانی‌ها با مشکلی مواجه نباشیم.

وی با بیان اینکه باید ارتباط موثرتری با مردم برقرار کنیم؛ تاکید کرد: همیشه بر موضوع پیشگیری بهتر از درمان تاکید شده و در جمعیت هلال احمر آموزش‌های لازم در موضوعات مختلف همچون زلزله داده شده با افراد بهترین اقدام را در زمان وقوع حادثه صورت دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر از افزایش 12 درصدی اعتبارات این مجموعه خبر داد و گفت: از حمایت‌های رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت تقدیر می‌کنیم، اما این میزان افزایش برایمان کافی نیست و نیازمان بیش از این است که در جهت تامین آن نیازمند مشارکت بهتر و بیشتر مردم و خیران نیک‌اندیش هستیم.

پیوندی گفت: جمعیت هلال احمر ایران در میان 189 کشور فعال در صلیب سرخ جهانی جزو 20 جمعیت حاکمه دنیا بوده و بر نقش جمعیت ایران به عنوان یک عنصر توانمند در منطقه و جهان تاکید شده است و نماینده ایران در مجمع سالانه صلیب سرخ جهانی مورد تقدیر واقع شد.