به گزارش پارس نیوز، 

 محسن هاشمی روز یکشنبه در پایان پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه بعدی شورا که چهارم اردیبهشت است، اعضای شورا هفت نفر را به عنوان گزینه انتخاب و معرفی می کنند.
وی درباره اینکه چرا خود در گزینه های شهرداری تهران نیست افزود: لازم است مردم بدانند اگر عضوی بخواهد از شورا خارج شود، نیاز به رای گیری اعضا دارد.
وی گفت: در جلسه هم اندیشی امروز، اعضای شورا بطور محرمانه درباره حضورم در شهرداری و یا ماندن در شورا نظر خود را نوشتند و در نتیجه اعضا علاقه داشتند که در شورا بمانم.
هاشمی افزود: البته از روش های دیگر نیز مانند مریضی می توان استفاده کرد و گفت چون مریضم در شورا نمی توانم بنشینم ولی در شهر می توانم راه بروم.
رییس شورای اسلامی شهر تاکید کرد: بنده اعتقاد داشتم که با توجه به تجربیات و ارتباطاتی که در سراسر کشور با گروه های سیاسی دارم به پیشرفت شهر تهران کمک کنم اما با توجه به نظر اعضای شورا لازم نبود که دلیلی فراهم کنم تا سطح اختلافات را زیاد کنم.
وی گفت: به طور کلی هاشمی ها به دنبال ایجاد اختلاف نیستند و می خواهند اختلافات را کم کنند.
هاشمی افزود: اگر به بنده سه بار هم رجوع کنند همیشه آماده به خدمت هستم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا همه گزینه ها، از اشخاص سیاسی هستند گفت: نباید گزینه ها را تخریب کرد و از همه اعضاء برای گزینه های مطرح رای گیری شده است.

* حسن رسولی : شورای تهران همچنان یکپارچه و منسجم ادامه مسیر خواهد داد
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از محسن هاشمی برای تداوم حضورش در شورای شهر تشکر کرد و گفت: اطمینان می دهم که اعضای شورای شهر تهران تا انتها، در شورای شهر به صورت یکپارچه و منسجم عمل خواهند کرد.
سید حسن رسولی با بیان اینکه صبح امروز در جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر به مرحله تعیین مصادیق اولیه شهردار آینده تهران پرداختیم، اظهار کرد: خوشبختانه انسجام بسیار خوبی میان اعضای شورا وجود دارد.
وی اظهار کرد: به موکلین خود اطمینان می دهم که مصمم هستیم تا انتها شورایی را که به صورت یکپارچه تشکیل داده ایم، همچنان منسجم نگه داریم و در خدمات شهروندان باشیم.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ضمن تشکر و عذرخواهی از طرفداران مهندس محسن هاشمی اعم از احزاب و اشخاص حقیقی که براساس حق شان خواهان قرارگرفتن او در جایگاه شهرداری بودند، گفت: مهندس هاشمی برخورد بسیار بزرگ منشانه و اخلاقی در این باره داشت که جز این از خاندان هاشمی انتظار نمی رفت.
وی گفت: هاشمی به سیره مرحوم آیت الله هاشمی رفتار و اعلام کرد که نظر جمع را می پذیرم.
رسولی تاکید کرد: هاشمی شرایط قرار گرفتن در سمت شهردار و حتی بالاتر از این مسئولیت را دارد از این رو صمیمانه از ایشان تشکر می کنم.
وی افزود: اطمینان می دهیم که شورا منسجم و یکپارچه خواهد بود طی روزهای آینده با روند تعیین شده به انتخاب شهردار آینده خواهیم پرداخت.

* فخاری : طرح ساماندهی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بازنگری شود
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان تذکری نسبت به حفظ 117 بنای ارزشمند تاریخی در محدوده دانشگاه تهران
و علوم پزشکی تهران تاکید کرد و خواستار بازنگری طرح ساماندهی این 2 دانشگاه شد.
الهام فخاری امروز درجلسه شورا افزود: به دنبال صدور رأی کمیسیون ماده 5 و راهیابی طرح ساماندهی پردیس دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به شورای عالی شهرسازی و پس از سالیان سال سردرگمی و تضییع حقوق شهروندان ساکن محدده اجرای طرح، بیم آن می رود شهر تهران و شهروندان آن به عنوان صاحبان اصلی شهر دچار آسیب های جدی و جبران ناپذیری شوند.
وی گفت: این طرح چشم انداز روشنی ندارد و با این محدودیت های جدی در بودجه دولت به نظر نمی رسد هزینه های چند میلیاردی این طرح سرانجام برسد .
فخاری خاطر نشان کرد: 117 بنای ارزشمند به صورت پراکنده در محدوده طرح وجود دارد و برخی در انتظار ثبت در یونسکو قرار دارند و هنوز اقدامی در این جهت صورت نگرفته است .
وی تاکید کرد: با توجه به ضعف های عمده طرح و عدم شفافیت و عدم تحقق پذیری و انجام فعالیت های غیر واقعی باید اسناد در اختیار عموم مردم قرار گیرد .
عضو شورا گفت: تصمیم سازی در این طرح باید از انحصار دستگاه های دولتی خارج و بازنگری ان دراختیار شورا قرار گیرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7244/1735 / 1539