به گزارش پارس نیوز، 

با گرم شدن هوا، موعد هجوم جوندگان موذی از جمله موشها و «رت» های بزرگ در شهر تهران فرا می‌رسد. با این وجود شهرداری این منطقه در طرحی ضربتی قصد دارد موشها را از سطح شمال تهران پاکسازی کند.

عدالت امیرزاد معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 از شبانه‌روزی شدن مبارزه با جانوارن موذی در محلات 12 گانه خبر داد و گفت: برای چهارمین بار در تهران اکیپ های تیرانداز شبانه، ‌طی چهار مرحله تعداد 80 جانور موذی را معدوم کرده اند.

وی اضافه کرد: مبارزه با جانوران موذی در ساعات روز به صورت شیمیایی و در ساعات شب با کمک اکیپی از تیراندازان حرفه‌ای و با استفاده از تفنگ بادی انجام می‌شود و بدین ترتیب مبارزه با این جانوران شبانه‌روزی شده است.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 با اشاره به شناسایی محل جانوران موذی ابراز داشت: با توجه به اینکه تنها یک اکیپ تیرانداز حرفه‌ای موش‌های منطقه را هفته‌ای یک شب هدف می‌گیرند، در نظر داریم تا پایان سال تعداد این اکیپ‌ها را افزایش دهیم.

امیرزاد با اشاره به اینکه تمامی این اکیپ‌ها مجهز به تفنگ‌های بادی هستند گفت: استفاده از این تیم‌ها می‌تواند هم میزان اتلاف موشها را مشخص کند و هم اینکه در کاهش استفاده از سموم موثر میباشد.

وی افزود: این عملیات از فروردین ماه 97 در محدودۀ خیابانهای ولیعصر و شریعتی آغاز شده است.

معاون امور شهری و محیط زیست افزود: از آنجائیکه هر جفت موش در طول یکسال 500 موش دیگر را تولید مثل می‌کند از این روی امیدواریم با تداوم این روش بتوانیم گام موثری در کنترل جمعیت موشها در سطح منطقه برداریم.