به گزارش پارس نیوز، 

«هادی مقیمی» در خصوص خسارت‌هایی که سیل اخیر در این شهرستان بخصوص در بخش وسیع خرانق به وجود آورده است، گفت: خوشبختانه شاهد بارش بسیار مناسب رحمت الهی در سطح شهرستان اردکان بودیم که موجب خوشحالی کشاورزان و روستاییان شد.

وی افزود: اما با توجه به شرایط خاص بارش باران بهاری در چندروز اخیر شاهد جاری شدن سیل در بخش‌های خرانق و عقدا بودیم.

مقیمی با اشاره به این که سیل جاری شده در بخش عقدا و مرکزی اردکان خسارتی را در پی نداشته اما در روستاهای مختلف بخش خرانق از جمله روستاهای توت، مزرعه‌میرها و حاجی آباد منجر به خسارات متعددی شده است، عنوان کرد: بارندگی و جاری شدن سیل، باعث خسارات بی‌شماری به پل و آبراهه‌های موجود در مسیر جاده حاجی آباد به اردکان به طول 40 کیلومتر و روستای توت به اردکان شده است.

فرماندار افزود: از دیگر خسارات سیل دو روز گذشته در اردکان می‌توان به تلف شدن 160 راس گوسفند یکی از گله دارن روستای مزرعه میرها در بخش خرانق به ارزش تقریبی 300 میلیون ریال اشاره کرد.

وی به آسیب‌دیدگی کشت‌خوانها، مسیرها و راه‌های روستایی اشاره کرد گفت: بر اثر شدت بارندگی برق روستای حاجی آباد نیز برای ساعاتی قطع شده بود و البته به مزارع کشاورزی مسیر اردکان به چوپانان نیز خساراتی وارد شده است.

رییس مدیریت بحران اردکان در پایان با اشاره به اقدامات کمیته بحران اردکان در اولین ساعات سیل اردکان، خاطرنشان کرد: برآوردهای اولیه حاکی از خسارت ٣۰ میلیارد ریالی سیل اخیر در اردکان دارد که این موضوع به مدیریت بحران استان منعکس شده و امیدواریم هر چه سریعتر جهت تأمین خسارات پیش آمده اعتبارات لازم اختصاص یابد.
انتهای پیام