به گزارش پارس نیوز، 

سیدپرویز فتاح مطرح کرد: اصلاً اعتقاد نداریم که کمیته امداد به سمت یک بنگاه اقتصادی شدن پیش برود. قانون هم این اجازه را به ما نمی‌دهد و ما این را رعایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد فعالیت بازرگانی نمی‌کند، این کار ممنوع است و اگر گزارشی در این زمینه وجود دارد اطلاع‌رسانی شود چرا که ما این قبیل کارها را در مجتمع اقتصادی خود ممنوع کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد، گفت: آنچه دنبال می‌کنیم این است که قرض‌الحسنه تقویت شود و برای جامعه هدف افزایش یابد. ما سال 96، هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه داده‌ایم که تمام این اعتبار با کمک دولت یا از سوی مردم نبوده است بلکه تمام منابع امداد را به صندوق قرض‌الحسنه آورده‌ایم و آن را تبدیل به وام کرده‌ایم.

فتاح گفت: در سال جدید نیز اعتبار وام قرض‌الحسنه 1500 میلیارد تومان خواهد شد که از منابع خودمان تأمین می‌شود و این اعتبار به سایر منابع فشاری نمی‌آورد.

وی تصریح کرد: اگر قرض‌الحسنه را تقویت کنیم اثرش از دادن وام بلاعوض بهتر خواهد بود. این یک تفکر دینی است و ثواب آن 18 برابر از صدقه بیشتر است و ما می‌خواهیم جامعه هدف ما به سمت یکبار مصرفی نرود.

رئیس کمیته امداد با تأکید بر تقویت اعطای وام قرض‌الحسنه، گفت: البته به دنبال این هستیم که در دادن این وام‌ها رفتار شایسته و خوبی داشته باشیم و مددجویان برای دریافت آن به دردسر نیفتند.

وی در مورد اینکه کمیته امداد به دنبال دریافت کمک از افراد مرفه جامعه است، گفت: می‌خواهیم افراد مرفه، دارا و کارخانه‌دار را به کار خیر دعوت کنیم تا در کار خیر ما مشارکت کنند چرا که این کار اموالشان را کم نمی‌کند بلکه آن را بیشتر هم خواهد کرد.