به گزارش پارس نیوز، 

دکتر عبدالله غریب زاده در خصوص واکنش‌ها به فوت جوان هرمزی و نبود تجهیزات لازم ازجمله آمبولانس دریایی در این منطقه، افزود: ازآنجایی‌که استان پهناور هرمزگان دارای جزایر متعددی است، وجود آمبولانس دریایی بی‌شک یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.


وی اظهار کرد: یک آمبولانس دریایی پیشرفته که با مشارکت خیرین ساخته‌شده است و یک آمبولانس دریایی به‌عنوان پشتیبان اقدام به اعزام بیماران واجد شرایط از جزایر هرمز، لارک و قشم می‌کنند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اضافه کرد: در مواقع لزوم علاوه بر این دو آمبولانس، پیرو قرارداد منعقدشده با سپاه پاسداران، در صورت در حال اعزام بودن و در حال مأموریت بودن آمبولانس‌های دانشگاه، از قایق‌های سپاه برای اعزام فوری بیماران نیز استفاده می‌شود.


دکتر غریب زاده با بیان اینکه خرید سه دستگاه آمبولانس دریایی پیشرفته جهت اضافه شدن به ناوگان اورژانس استان در دستور کار دانشگاه قرار دارد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به‌محض افتتاح آمبولانس دریایی جدید، بستن قرارداد جهت خرید سه آمبولانس دریایی پیشرفته دیگر را در دستور کار خود قرار داد و امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری به چرخه خدمت وارد شوند.


معاون درمان دانشگاه ضمن ابراز تأسف و تألم به دلیل فوت جوان هرمزی در تصادف رخ‌داده، عنوان کرد: پیرو مدارک موجود، مصدوم قبل از رسیدن به درمانگاه فوت کرده و فوت وی، ارتباطی به نبود آمبولانس دریایی نداشته است.


وی ادامه داد: جهت اعزام مصدوم دیگر، هماهنگی‌های لازم به‌سرعت انجام شد و بیمار مذکور به بیمارستان شهید محمدی اعزام‌شده و اقدامات درمانی در حال انجام است.
انتهای پیام