به گزارش پارس نیوز، 

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بدهی 5هزار ملیلیارد تومانی آموزش و پرورش، گفت: این میزان بدهی صرفا از سال 96 به سال جاری منتقل شده است چراکه آموزش و پرورش نپرداختن‌هایی مربوط به سال‌های قبل‌تر همچون سال 88 نیز دارد لذا اگر بدهی تمامی سال‌ها جمع شود شاید این رقم به 10هزار میلیارد تومان برسد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس حدود 6هزارمیلیارد تومان بر بودجه آمده در لایحه دولت به آموزش و پرورش اضافه کردند اما این وجود مشکلات آموزش و پرورش کامل حل نخواهد شد چراکه این وزارتخانه فقط حدود 5 هزارمیلیارد تومان بدهی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش به حمایت بیشتری نیاز دارد، افزود: دولت باید برای تخصیص یک درصد از یک دوازدهمسود شرکت‌های سودده به آموزش و پرورش که در قانون آمده است تلاش کند.

احمدی لاشکی تاکید کرد: تا زمانی که معوقات فرهنگیان پرداخت نشود نمی‌توان انتظار داشت معلم‌ها تمام وقت خود را صرف دانش‌آموزان کنند؛ آن‌ها به فکر اتمام ساعت تدریس هستند که به کار دیگری مشغول شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حالی که معتقد است آموزش و پرورش امسال با بحران‌های جدیدی رو به رو می‌شود، با اشاره به تاثیر افزایش دلار و ارز بر آموزش و پرورش، توضیح داد: این مسئله بخشی از آموزش و پرورش همچون خرید تجهیزات برای مدارس فنی و حرفه‌ای، پرداخت حقوق معلمان مدارس خارج از کشور و حتی تحصیل دانشجویان در خارج از کشور را درگیر خواهد کرد./

پایان پیام