به گزارش پارس نیوز، 

استان تهران در بیست و پنجمین روز از ماه رجب و هم زمان با سال روز شهادت مظلومانه هفتمین نور امامت و ولایت امام موسی کاظم(ع) غرق در ماتم و عزا شد.

آن چه علاوه بر عزاداری های شهادت امام کاظم(ع) در این روز بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کرد، تشییع پیکر پاک شهدای مدافع حرم از مساجد و حسینیه‌ها به سطح میادین در شهرستان های استان تهران بود، که عاشقان ولایت همراه با سینه‌زنی و مداحی به مناسبت شهادت امام هفتم شیعیان جهان، به تشییع اسوه های مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند.

ورامینی ها پیکر پاک شهید «احمد ضیاء جعفری» را تشییع کردند

در ورامین، مردم شهید پرور دیار ۱۵ خرداد شاهد تشییع یکی از دلیرمردانی بودند، که در جبهه مقاومت حضور داشت و در راه دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به شهادت رسید و میهمان دوستان و هم رزمان شهیدش شد.

شهید «احمد ضیاء جعفری» که از مدت‌ها پیش در سوریه حضور پیدا کرده بود و به نبرد با تکفیری‌ها پرداخت، پس از مدتها مجاهدت به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در راه خدا رسید و عند ربهم یرزقون شد.

رزمنده دلیر شهید احمد ضیاء جعفری از رزمندگان تیپ فاطمیون شهرستان ورامین بود، که در سوریه خدمت می‌کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این شهید عزیز از افتخارات خطه ولایت مدار ۱۵ خرداد بود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: حضور پر شور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا در مراسم تشییع این شهید نشان دهنده عمق ولایتمداری و قدردانی مردم ورامین است.

وی افزود:  باید رشادت های مدافعان حرم برای نسل جدید تشریح شود و همه موظفیم در ترویج فرهنگ شهادت تلاش کنیم،  شهدای مدافع حرم با شرکت در جهاد و مقابله با تکفیری ها و حامیان آن ها در نزد خدا پاداشی بس عظیم دارند.

پیکر پاک این شهید پس از اقامه نماز در گلزار شهدای روستای یوسف رضا(ع) از توابع شهرستان پیشوا به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهید «عاشور احمدی» در پاکدشت تشییع شد

همچنین آئین تشییع پیکر مطهر شهید «عاشور احمدی» از رزمندگان تیپ فاطمیون جبهه مقاومت و یکی از شهدای راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در پاکدشت برگزار شد.

آئین تشییع پیکر مطهر و پاک شهید «عاشور احمدی» از شهدای مدافع حرم شهرستان پاکدشت با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان در روستای علی‌آباد پاکدشت انجام شد. 

پیکر پاک شهید «عاشور احمدی» که تنها ۲۰ بهار از عمر او می گذشت و برای سومین بار بود، که در جبهه های مبارزه با تکفیری ها حاضر می شد،  با حضور پرشور مردم قدرشناس پاکدشت تشییع شد.

شهید «عاشور احمدی» مدافع حرم عمه سادات بود، که در منطقه دیرالزور سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم «عباس جعفری» در شهرستان پیشوا

پیکر پاک شهید مدافع حرم «عباس جعفری» نیز در شهرستان پیشوا و از از میدان حضرت امام خمینی (ره) شهر پیشوا تا صحن مطهر حضرت جعفر بن موسی کاظم (ع) بر روی دستان مردم قدر شناس و ولایتمدار دارالمومنین پیشوا تشییع شد.

پیکر این شهید مدافع حرم پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام روح الله باقری، امام جمعه پیشوا در گلزار شهدای صحن مطهر حضرت امامزاده جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

شهید جعفری، سی‌امین شهید مدافع حرم شهرستان پیشوا است که در درگیری با گروه‌های تکفیری و دفاع از حرم دخت گرامی امیرالمومنین(ع) به فیض شهادت نائل می آید.

شهید «جعفری» ۲۷ سال داشت، که ابتدای فروردین ماه امسال در دفاع از حریم اهل بیت (ع) در شرق سوریه و در شهر «بوکمال» به شهادت رسید.

امام جمعه پیشوا در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: شهدای مدافع حرم از جان و مال خود گذشتند تا از اسلام ناب محمدی(ص) دفاع کنند.

حجت الاسلام باقری با بیان این که این شهدا مایه عزت، آبرو و سربلندی دنیای اسلام و ایران عزیز اسلامی شدند، گفت: در جهان امروز که عده ای ادعای مادیات دارند، وجود افرادی که با فرهنگ ناب اسلام عزیز پرورش یافته و جان خود را در این راه فدا می کنند، مایه مباهات است.