به گزارش پارس نیوز، 

عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم انتخاب صحیح شهردار توسط اعضای شورای شهر با طرح چند پرسش اظهارداشت: با نگاهی به گذشته ای نه چندان دور از آغازین روزهای انتخاب لیست شورای پنجم به سادگی می توان دریافت مشکلات امروز شهر تهران نتیجه عدم توجه به انتخاب مطلوب شهردار است. حال این سوال مطرح می شود که آیا اعضای شورای شهر سه ماه قبل از نشستن بر صندلی های شورا فرصت رایزنی و انتخاب شهردار مناسبی برای پایتخت جمهوری اسلامی ایران را نداشتند که امروز بعد از گذشت بیش از هفت ماه گزینه مورد نظر عملا فاقد هیچ کارآیی برای شهر بوده باشد؟ آیا اعضای شورای شهر از فرصت مناسب برای بررسی های همه جانبه صلاحیت شهردار انتخابی خود برخوردار نبودند که نزدیک به یک سال شهر را در حالت سکون نگاه داشته و شهر زنده را بی جنب وجوش با مسائل سیاسی درگیر کردند؟ آیا نباید از تصمیم گیری نسنجیده و عدم انتخاب صحیح شهردار برای کلانشهری چون تهران از انها ایراد و انتظار پاسخ داشت؟

 وی با اظهار امیدواری درانتخاب صحیح شهردار آتی شهر با انتقاد از تعطیل بودن خدمات دهی در شهر طی ماه های گذشته عنوان کرد: هر چند فرصت سوزی زیادی در شهر صورت گرفت و بسیاری از پروژه های نیمه کاره ماه ها خاک خورد اما امید می رود شهردار آتی تهران با بررسی ها ی بیشتری راهی خیابان بهشت شود, چرا که درغیر این صورت تحمیل چالش ها بر شهر تهران دور از انتظار نیست. مسلما یکایک مردم شهر از اعضای شورا انتظار انتخابی کارآمد و آشنا با تنش های مدیریت شهری را دارند واین انتظار باید به زودی پاسخ داده شود چرا که مدت مدیدی است خدمات دهی های لازم در حوزه های عمرانی, فرهنگی واجتماعی در شهر متوقف شده است.

قناعتی با تاکید براینکه انتخاب سرپرست شهرداری به معنای تداوم توقف مدیریت در تهران است اظهار داشت: استعفای آقای نجفی از مواردی بود که به مرز پیچیدگی رسیده بود که خبر پذیرش استعفای ایشان با انتخاب آقای حسینی مکارم به عنوان سرپرست شهرداری تهران رسانه ای شد. هر چند نفس انتخاب سرپرست موقت برای رسیدگی به خدمات دهی در شهر خوب است اما انتخاب سرپرست به معنای حفظ وضع موجود است درحالی که شهریک موجود زنده است و به عنوان یک موجود زنده باید دنبال تحول باشد. مسلما سرپرست قادر به انجام کارهای بزرگ در شهر نیست از این رو نمی تواند عامل تغییر و تحولی در شهرباشد؛ حضور سرپرست یعنی حفظ وضع موجود و تداوم آسیب وآفت به شهر تهران. انتظار می رفت که اعضای شورای شهر واکنش سریع تری نسبت به انتخاب شهردار از خود نشان دهند, مسوولی که بتواند با برنامه ریزی تهران را از عقب ماندگی های چند ماهه خارج کند. مسلما انتخاب سرپرست موقت برای شهرداری تهران منجر به افزایش آسیب به زیر مجموعه ها و مدیران و کارکنان شهرداری می شود چرا که آنها با موقت بودن سرپرست در بلاتکلیفی به سر می برند و نمی دانند شرایط فعلی مدیریت شهری تا چه زمانی تداوم دارد از این رو شهرداری تهران بعد از انتخاب سرپرست موقت همچنان در حالت بلاتکلیفی قرار دارد واین موضوع زیبنده کلانشهری چون پایتخت جمهوری اسلامی ایران نیست!