به گزارش پارس نیوز، 

فضل الله رنجبر روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، بر جدیت پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در سال جدید تاکید کرد.
وی گفت: این مهم با تاکید مدیر ارشد استان و مسئولان مربوطه در دستور کار قرار دارد و اجرایی شدن این مقوله در سطح بخش و روستا در دستور کار قرار دارد.
رنجبر بر ارائه آموزش های لازم برای پیشگیری از اعتیاد به ویژه در دوران کودکی و مدارس تاکید کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مراکزی است که به صورت مستقیم با کودک در ارتباط است و شایسته است آموزش های لازم در این زمینه، در راس اولویت های کاری این مرکز قرار گیرد.
به گفته فرماندار کرمانشاه، علاوه بر مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه مقابله با موادمخدر می توانند نقش آفرین باشند.
فرماندار کرمانشاه در ادامه از اقدام نیروی انتظامی در مقابله با موادمخدر و پاکسازی محلات و مناطق حاشیه نشین به عنوان یک اقدام مطلوب یاد کرد.
رنجبر با تاکید براینکه همه باید برای جلوگیری از افزایش آمار معتادان در جامعه تلاش کنیم، از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به توسعه مراکز نگهداری معتادان شهرستان با همکاری استانداری در سال گذشته خبر داد.
شهرستان کرمانشاه 950 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.