به گزارش پارس نیوز، 

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم رونمایی تجهیزات محیط بانان که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه امروز جلیقه‌های ضد گلوله محیط بانان به فرماندهان یگان محیط زیست استان‌های کشور تحویل داده شد، اظهار کرد: تعبیه جلیقه‌های ضد گلوله به این علت است که محیط بانان به هنگام حفاظت از محیط و در زمان برخورد با متخلفان بتوانند از خود حفاظت کنند، چراکه متخلفانی که وارد مناطق چهارگانه می‌شوند، به جای مواجه شدن با محیط بانان، با آن‌ها درگیر می‌شوند.

محبت خانی با بیان اینکه طی ۳۸ سال گذشته ۱۲۰ محیط بان در درگیری با متخلفان به شهادت رسیدند و ۱۵۰ محیط بان نیز جانباز شدند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر محیط بانان از جلیقه‌های ضد گلوله استفاده می‌کردند آمار شهادت و جانبازی کاهش پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان محیط زیست خرید جلیقه‌های ضد گلوله را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در جهت تحقق شعار امسال یعنی«حمایت از کالای ایرانی» تمام جلیقه‌های ضد گلوله توسط شرکت‌های داخلی تولید شده‌اند که امیدواریم استفاده از این جلیقه‌های ضد گلوله در حفظ جان محیط بانان کشور موثر واقع شود و تلفات کمتری داشته باشیم.

فرمانده یگان محیط زیست کشور تصریح کرد: از روز گذشته ۱۵۰۰جلیقه ضد گلوله بین محیط بانان سرار کشور تقسیم شده است و در حال حاضر ۳۴۰۰ محیط بان در کشور فعالیت می کنند که از این پس ۱۰۰ درصد محیط بانان به هنگام ماموریت جلیقه ضد گلوله خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از فردا صبح هیچ‌ محیط بانی در کشور بدون جلیقه به ماموریت نخواهد رفت، افزود: علاوه بر جلیقه ضد گلوله ۳۴۰۰ جفت زانو بند و و مچ بند ضد ضربه در میان محیط بانان توزیع شده است.

محبت خانی گفت: سازمان محیط زیست در نظر دارد که برای تقویت محیط بانی کشور به نوسازی موتورسیکلت‌ها و خریداری خودروهای مجهز برای استفاده در مناطق چهارگانه اقدام کند.

وی ادامه داد: در سال جاری دوربین‌هایی بر روی لباس محیط بانان نصب خواهد شد که بدین وسیله می‌توانیم علاوه بر کنترل عملکرد محیط بانان، در شرایط برخورد با متخلفان نیز مستندسازی کنیم.

فرمانده یگان محیط زیست کشور با بیان اینکه سازمان محیط زیست با کمبود محیط بان روبرو است، تاکید کرد: در کشور حدود 8500 پست سازمانی داریم که تنها 2800 محیط بان در این پست‌ها وجود دارند و به همین علت از تمام دستگاه‌های مختلف کشور خواستار جبران این کمبود هستیم، چراکه تنها 38 درصد از 100 درصد محیط بان داریم.

وی افزود: در سال ۹۷ کواد کوپر خریداری خواهیم کرد و برای 3 ماه آینده نیز پیش بینی کرده‌ایم که میان محیط بانان کفش و لباس کار توزیع کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست با نیروی انتظامی در ایام نوروز 97 همکاری مناسبی داشت و همچنین طی 6 ماه گذشته به منظور گسترش همکاری‌های دو سازمان تفاهم نامه‌ همکاری را منعقد و در 13 استان کشور نیز اجرا کردیم.

محبت خانی با بیان اینکه تعداد کارکنان و تجهیزات در ناجا با سازمان محیط زیست قابل مقایسه نیست، گفت: در این راستا می‌توانیم از پتانسیل موجود در پلیس راهور و نیروی انتظامی برای حفاظت از محیط زیست استفاده کنیم.