به گزارش پارس نیوز، 

سردار محسن خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران در خصوص برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد نوروزی همکاران خود در حضور خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات عنوان کرد : در نوروز ۱۳۹۷ و ایام تعطیلات نوروزی تمرکز نیروهای خدمتگزار در نیروی انتظامی غرب استان تهران در ۳ بخش متمرکز شد که به بخش‌های پیش از نوروز، تعطیلات نوروزی و روز طبیعت یا ۱۳ فروردین برنامه‌ریزی گردید که با تمهیدات لازمه شاهد کنترل و رشد قابل‌توجهی درزمینهٔ جلوگیری از وقوع حوادث و جرائم بودیم .

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در خصوص تمهیدات در نظر گرفته‌شده در این زمینه بیان کرد: افزایش تعداد مراکز ارائه خدمات پلیس که در ۳۵ نقطه ورودی و خروجی شهرها و شهرستان‌ها که به کمک تمامی نیروهای صد در صد آماده نیروی انتظامی غرب استان تهران آمده بودند به دلیل کنترل بیشتر و نظارت لحظه‌ای بر مراکز حادثه در مباحث ترافیک و امنیتی کمک شایانی را درزمینهٔ برقراری امنیت داشت.

همچنین وی ادامه داد : دیگر برنامه‌ریزی که کاملاً اجرایی شد، گشت زنی بیش از ۳۰۰ واحد گشت موتورسیکلت و خودروهای گشت در طول شبانه‌روز در تمامی حوزه‌های شهری و روستایی حوزه استحفاظی بود که توانست کمک شایانی را در حوزه امنیت و آرامش با خود به همراه داشته باشد.

خانچرلی ادامه داد: با توجه به تردد بیش از زمان مشابه در سال گذشته امسال خوشبختانه شاهد کاهش ۲ درصدی تلفات جاده‌ای براثر تصادف را شاهد بودیم و در همچنین درمجموع با کاهش ۳ درصدی رشد تمامی حوادث جاده‌ای روبرو بودیم که این مهم به دلیل تمحیدات و کنترل‌های ترافیکی در سطح منطقه بوده پیش از نوروز عملیاتی گردید.

وی افزود : در حوزه مواد مخدر اقدامات شایسته‌ای صورت پذیرفته که درمجموع سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح منطقه با هوشیاری هر چه بیشتر نیروهای فعال شناسایی و منهدم گردید که درمجموع ۱۶۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که از این مقدار ۳۱ کیلوگرم مرفین، ۷۵ کیلوگرم هروئین و الباقی تریاک بوده که به‌واسطه دستگیری ۸ نفر در سطح منطقه این مهم کشف شد.

وی ادامه داد : از نکات قابل‌توجه در این اکتشافات، کشف یک قبضه سلاح جنگی و ۸ دستگاه خودرو بوده که تمامی مکشوفات در این زمینه مصادره گردیده.